شناسهٔ خبر: 67667525 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

داستان‌های کوتاه زندگی شهید اکبر آقابابایی در بازار نشر - اکونیوز

اقتصاد ایران: کتاب «والعصر بخوان» تازه‌ترین عنوان مجموعه «قصه فرماندهان» نوشته الهام طاوسی توسط انتشارات سوره‌مهر منتشر و راهی بازار نشر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر؛ کتاب «والعصر بخوان» تازه‌ترین جلد از مجموعه «قصه فرماندهان» نوشته الهام طاوسی به تازگی توسط انتشارات سوره‌مهر منتشر و روانه بازار نشر شده است. این کتاب داستان‌هایی کوتاه از زندگی شهید حاج اکبر آقابابایی است.

شهید حاج اکبر آقابابایی، از فرماندهان شاخص سپاه پاسداران و مرد شماره یک عملیات کرکوک بود که سال ۱۳۷۵ به علت عوارض شیمیایی ناشی از جنگ تحمیلی به کاروان شهدا پیوست. دوستانش او را اعجوبه‌ای می‌دانستند که در قلب کردستان فرماندهی می‌کرد، فرمانده‌ای جوان که در کوچه پس‌کوچه‌های جنوب شهر اصفهان قد کشیده بود، او یکی از بهترین طراحان جنگ بوده و تمام دوره‌های نظامی و غیرنظامی سپاه را به جز خلبانی طی کرد.

«والعصر بخوان» روایت‌هایی از ازدواج و زندگی خانوادگی شهید است که بیشتر آن‌ها برگرفته از خاطراتی است که دوستان و همرزمان او به فراخور زمان در کتاب‌هایی که از قبل چاپ شده، بیان کرده‌اند.

در بخشی از این کتاب می‌خوانیم:

«وقتی می‌آمد، مدتی آرامش و آسودگی خیال مهمانم می‌شد. ماندن‌هایش دوام نداشت و دوباره باید زود برمی‌گشت. بودن‌هایش کم بود، اما در همان زمان‌های کم هم، احساس خوشبختی می‌کردم. از اینکه در کنارم بود، خوشحال بودم. دوباره که می‌خواست برگردد ناراحتی کنج دلم می‌نشست و در چهره‌ام مشخص می‌شد در دلم چه خبر است. اما اکبر به روی خودش نمی‌آورد و با شوخی و خنده می‌خواست حالم را عوض کند، اما هیچ چیز خوشحالم نمی‌کرد. آخرسر هم سرش را می‌آورد دم گوشم و سوره والعصر را با آن لحن زیبایش می‌خواند و می‌گفت: «هروقت دلت گرفت، سوره والعصر بخون!»

این کتاب با ۹۹ صفحه، شمارگان هزار و ۲۵۰ نسخه و قیمت ۹۰ هزار تومان عرضه شده است.

نظر شما