شناسهٔ خبر: 67281327 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: سینا | لینک خبر

ضرورت بازنگری در سیاست‌های جذب سرمایه‌گذار در حوزه فضای سبز

صاحب‌خبر -

ناظر شورای اسلامی شهر شیراز در سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز با انتقاد از عدم حصول نتیجه مذاکره با سرمایه گذاران حوزه فضای سبز طی دو سال اخیر، خواستار بازنگری در سیاست های جذب سرمایه گذار در این حوزه شد.

افسانه خواست خدایی درجلسه کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا در مرکز تحقیق و تولید گل و گیاه شمال غرب شیراز با تقدیر از عملکرد مجموعه سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز اظهار داشت: طی یک سال و نیم گذشته اقدامات بسیاری مطلوبی در این سازمان انجام شده که دستاوردهای بزرگی را برای کلانشهر شیراز به همراه داشته است.

او گستره فعالیت سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز را بسیار وسیع برشمرد و اظهار داشت: برای موفقیت در زمینه توسعه و نگهداری از فضای سبز بر اساس قانون به هم افزایی همه دستگاه ها نیاز مبرمی داریم.

ناظر شورا در سازمان سیما و منظر در بخش دیگری از سخنانش افزود: سرمایه گذاری در حوزه سیما، منظر و فضای سبز شهری قابل قیاس با سایر پروژه های سازمان سرمایه گذاری شهرداری شیراز نیست و باید با دیدگاه متفاوتی به افرادی که علاقمند به مشارکت و فعالیت در این عرصه هستند وارد مذاکره و توافق شد و از سختگیری های متداول پرهیز کرد.

خواست خدایی با انتقاد از عدم حصول نتیجه مذاکره با سرمایه گذاران حوزه فضای سبز طی دو سال اخیر گفت: در زمینه گسترش فضای سبز باید فرش قرمز برای سرمایه گذاران گستراند تا خدمات گرانبهایی را به شهر و شهروندان ارایه دهند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورای اسلامی شهر شیراز خواستار گستراندن فرش سرخ برای سرمایه گذاران حوزه فضای سبز شد و از اقدامات راهبردی برای توسعه و نگهداری از ریه های شهر خبر داد.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه، امور حقوقی و املاک شورای اسلامی شهر شیراز بر ضرورت بازنگری در سیاست‌های جذب سرمایه گذار به منظور شکوفایی استعدادهای باغ گل و گیاه شهرداری شیراز در گویم تاکید کرد و اظهار داشت: مرکز تولید و تحقیق گل و گیاه در شمال غرب شیراز دارای استعدادهای بالقوه ای در راستای ارایه خدمت به شهر و شهروندان است که با حضور سرمایه گذاران می توان از این پتانسیل ارزشمند بهره مند شد.

به گفته این مقام مسئول، ظرفیت های مرکز تولید و تحقیق گل و گیاه در شمال غرب شیراز برای سالیان متمادی به حال خود رها شده بود و طی ماه های اخیر با نگاه ویژه سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز احیا شده و هنوز تا نقطه مطلوب فاصله دارد.

وی خواستار شنیدن سخنان سرمایه گذاران شد و اظهار داشت: شهرداری شیراز در حوزه توسعه و نگهداری فضای سبز شهری تنهاست در حالی که بر اساس قانون دستگاه های متعددی نظیر وزارت نیرو، منابع طبیعی و غیره در این زمینه مسئولیت هایی بر عهده دارند که متاسفانه عملکرد مطلوبی بر جای نگذاشتند.

خواست خدایی خاطرنشان کرد: اعتبارات مالی سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز نسبت به بسیاری از کلانشهرها ناچیز است و با تلاش های خستگی ناپذیر و جهادی به موفقیت های بزرگی دست یافته اند.

او همچنین خواستار مطالبه گری رسانه ها از سایر دستگاه ها به منظور انجام مسئولیت در حوزه فضای سبز شد و اظهار داشت: براساس قانون ترویج شیوه های نوین آبیاری باید با همکاری دستگاه هایی نظیر وزارت نیرو اجرایی شود.

به گفته او، طی سه سال اخیر شورای اسلامی شهر شیراز کمیته ویژه فضای سبز و سیما و منظر شهری فعالیت های زیادی را در دستور کار قرار داده که عملکرد آن روند صعودی داشته است.

او در این زمینه بیان داشت: مصوبه یکپارچه سازی مدیریت واحد بر فضای سبز شورای اسلامی شهر شیراز هنوز وارد فاز اجرایی نشده است؛ در حالی که می توانست کمک های شایانی را در راستای حفظ هویت سبز شیراز انجام دهد. در همین راستا از شهردار سختکوش کلانشهر شیراز و معاونت خدمات شهری درخواست داریم تا پیگیری این مصوبه را به صورت ویژه در دستور کار قرار دهند.

خواست خدایی افزود: طرح جامع تفضیلی فضای سبز شیراز به همت مدیریت شهری در حال اجرا است و تلاش های قابل توجهی در راستای ممیزی هوشمندسازی سرانه فضای سبز انجام شده است. در همین زمینه اطلاعات مناطق 4 و 8 شهرداری شیراز بارگذاری شده و دیتاهای سایر مناطق نیز در حال آماده سازی و انعقاد قرارداد ممیزی است.

ناظر شورا در سازمان سیما منظر و فضابی سبز شهری در بخش دیگری از سخنانش بیان داشت: موضوع اقتصادی کردن باغات عمومی و بوستان ها در شهرداری شیراز سیاستگذاری شده و سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری در حال فعالیت در این زمینه است تا با جذب سرمایه گذار مقدمات فعال سازی آنها را فراهم آورد.

او پیرامون تفکیک سازمان سیما و منظر و فضای سبز شهری شهرداری شیراز به دو سازمان مستقل گفت: طرح اولیه این موضوع در شورای اسلامی شهر مطرح شد و در مرحله تحقیق و مطالعه قرار دارد.

خواست خدایی در ادامه با تشریح برخی از فعالیت های سازمان سیما و منظر شهرداری شیراز گفت: گسترش فضای سبز در مدارس، بذرپاشی در ارتفاعات، پویش کاشت یکصدهزار نهال نارنج، نورپردازی های شهری، نصب المان، زیباسبزی مناظر شهری با مشارکت شهروندان، کاشت 385هزار اصله درخت در کمربندی و در سطح شهر، الگوسازی کاشت درخت در سطح شهر به صورت ویژه در دستور کار شهرداری شیراز قرار گرفته که به همت سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شیراز انجام می شود.

به گفته نماینده مردم شیراز در پارلمان شهری، المان های نوری و نورپردازی علاوه بر زیباسازی و ترویج نشاط شهروندی نقش ارزنده ای در تقویت چشم انداز شب شیراز دارند.

به گزارش سینا پرس فارس به نقل از پایگاه خبری شورای اسلامی شهر شیراز، او از زیباسازی شب های شیراز با لوسترهای شهری خبر داد و افزود: این پروژه در دو فاز اجرایی می شود که مرحله اول آن در بلوارهای امام رضا «ع»، آزادی، مدرس و امیرکبیر به بهره بردرای رسید و در فاز دوم بلوارهای قدس، رحمت و خلیج فارس در دستور کار قرار دارد.

کپی لینک لینک کپی شد

نظر شما