شناسهٔ خبر: 67281234 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سعید جلیلی به شیراز سفر می‌کند

نماینده مجلس شورای اسلامی از حضور سعید جلیلی در شیراز طی هفته آینده خبر داد.

صاحب‌خبر -

امیرحسین ثابتی منفرد در اجتماع هواداران سعید جلیلی، کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری که در تالار فجر دانشگاه شیراز برگزار شد، با بیان اینکه این انتخابات در آینده تک تک مردم ایران اثرگذار است، گفت: سئوالی که این روز‌ها همه مردم با آن مواجه هستند این است که از بین این ۶ نفر چه کسی اصلح است و امشب می‌خواهیم بیان کنیم که چرا معتقدیم بهترین گزینه سعید جلیلی است.

نماینده حوزه انتخابیه تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی افزود: با بیان چند استدلال و نکته، می‌خواهیم بگوییم که رای دادن ما به جلیلی از روی اضطرار نیست، بلکه معتقدیم کشور با او یک جهش بزرگ را تجربه خواهد کرد.

او به سابقه ۳۵ ساله جلیلی در دستگاه‌های مختلف کشور اشاره کرد و گفت: با وجود چنین سابقه‌ای، حتی مخالفان جلیلی یک نقطه خاکستری در کارنامه‌اش پیدا نمی‌کنند و حتی برخی مخالفانش می‌گویند او، چون خیلی خوب است، برای ریاست جمهوری مناسب نیست! اما اتفاقا همین نکته برای کسی که می‌خواهد رئیس جمهور باشد، جزو شرایط بسیار مهم است.

ثابتی منفرد، به سابقه جلیلی در شورای عالی امنیت ملی اشاره کرد و گفت: برخی تصور می‌کنند در شورای امنیت ملی صرفا چند تصمیم امنیتی گرفته می‌شود، اما این شورا در ۶ سالی که جلیلی دبیر آن بود، یکی از فعال‌ترین دوران خود را سپری کرد. کار‌های مهمی در آن سال‌ها انجام شد، اما از آنجایی که فعالیت‌های زیاد برای او کاری معمولی به‌شمار می‌رود، حتی در تبلیغات سال ۹۲ به این مسائل اشاره نکرد.

او در ادامه به نقش جلیلی در پیگیری پرونده اختلاس ۳ هزار میلیاردی معروف اشاره کرد و با بیان جزییاتی از تاثیر اقدامات او در دستگیری عبدالمالک ریگی با انجام یکی از بزرگترین عملیات‌های ضد تروریستی جهان سخن گفت و افزود: مدیری که قدرت ریسک کردن داشته باشد و به سرعت تصمیم‌گیری کند، مسلط باشد و پشت نیرو‌های خود بایستد، می‌تواند چنین اقدامات ماندگاری را در کارنامه‌اش ثبت کند. جلیلی نشان داده است که در بحران‌ها می‌تواند درست تصمیم بگیرد و با اقتدار و آگاهی وارد مسائل شود.

او با بیان اینکه برخی می‌گویند سعید جلیلی سابقه‌ای در اداره کشور نداشته است، گفت: او ۱۷ سال نماینده مقام معظم رهبری در شورای امنیت ملی بوده است و باید بدانیم که این شورا چیزی کمتر از هیئت دولت ندارد و بسیاری از تصمیمات مهم راهبری کشور را تعیین می‌کند، جایگاهی که بر عملکرد تمام دستگاه‌ها تسلط دارد و از این نظر شبیه‌ترین جایگاه به یک رئیس جمهور به شمار می‌رود.

مجری سابق صدا و سیما یکی از ویژگی‌های مهم رئیس جمهور را توانایی در ایجاد هماهنگی بین دستگاه‌های مختلف عنوان کرد و گفت: قبلا رؤسای جمهوری داشتیم که با وجود اراده برای این امر، توانایی لازم را برای هماهنگی نداشتند، اما اگر روایت کسانی را که با جلیلی کار کرده‌اند بشنوید، متوجه می‌شوید که او شاید ظاهری آرام و صبور داشته باشد، اما در کار بسیار سخت‌گیر و جدی است. او را نمی‌توان فریب داد یا دور زد و با یک گزارش کار ساده راضی نمی‌شود.

ثابتی منفرد، جلیلی را از معدود سیاستمداران کشور خواند که هیچگاه از اصول مشخص خود منحرف نمی‌شود و بر اساس یک چارچوب راهبردی پیش می‌رود و سپس افزود: رییس جمهوری که هر چندماه یک‌بار تصمیمی متناقض بگیرد و فکر منسجم نداشته باشد، موفق نخواهد شد و باعث اتلاف وقت کشور می‌شود.

مسئول سیاسی پیشین بسیج دانشجویی دانشگاه تهران ادامه داد: یکی دیگر از ویژگی‌های جلیلی این است که کشور را با آزمون و خطا اداره نخواهد کرد. از او حرف‌های هیجانیِ بدون پشتوانه نخواهید شنید، چون سال‌ها تجربه و کار در میدان را اندوخته دارد.

او افزود: بعضی‌ها می‌خواهند در طول ۴ یا ۸ سال، بیش از ۱۰۰ اولویت را به نتیجه برسانند که کار اشتباهی است و سعید جلیلی هم چنین قول‌هایی نداده است. او مسکن، تورم و اشتغال را به‌عنوان مهم‌ترین اولویت‌های خود مطرح کرده است و بعد از انتخابات ۹۲ با برگزاری هزاران ساعت جلسه تخصصی با مدیران مختلف، ریز مشکلات مملکت را پیدا کرده است. همین که یک رئیس جمهور بداند بهترین و کم ضررترین مسیر کدام است، یک ویژگی بارز محسوب می‌شود.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه جلیلی در ریزترین مسائل بازدید میدانی داشته است و حتی بعضی روستا‌های کوچک را از نزدیک مشاهده کرده است، گفت: او در حالی که هیچ مسئولیتی نداشت، کف روستا‌ها از جنوب تا شمال کشور با مسئولان محلی صحبت می‌کرد و یک پشتوانه میدانی نسبت به مسائل مختلف دارد.

ثابتی منفرد با بیان اینکه کشور در این برهه بیش از هر زمانی به یک رئیس جمهور واقع بین نیاز دارد تا یک فرد خیال‌پرداز، گفت: در سال ۹۲ یک ماشین دروغ و جنگ روانی علیه جلیلی راه انداختند و گفتند با آمدن جلیلی به دلار ۵ هزار تومانی می‌رسیم، در حالی که خودشان دولت را با دلار ۳۰ هزار تومانی تحویل دادند. آن جماعت تمام ابزارش برای رای آوردن، ترساندن مردم بوده و هست.

او ادامه داد: آن گروه همواره این موضوع را به ذهن مردم القا می‌کردند که باید از صهیونیست‌ها ترسید. بعد از تعرض رژیم صهیونیستی به سفارت ایران در سوریه نیز می‌گفتند اگر پاسخ آنها را بدهیم، جنگ می‌شود. اما دیدید که جمهوری اسلامی پاسخ آنها را داد و نه تنها جنگ نشد، بلکه امنیت کشور بیشتر شد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در ادامه به یکی دیگر از اتهامات وارده به جلیلی اشاره کرد و گفت: برخی تحت تاثیر تبلیغات غلط، فکر می‌کنند جلیلی اهل تعامل نیست. بله، اگر منظور تعامل با مافیای زر و زور و فساد است، او هرگز اهل تعامل نیست. اما از طرف دیگر با اندیشمندان، اقشار مختلف جامعه و حتی مخالفان سیاسی خود اهل تعامل است و بیشترین حضور در دانشگاه‌ها را با ارتباطات ساده و بی‌تکلف با قشر دانشجو در کارنامه خود دارد. حتی سخنگوی ستاد جلیلی، در دولت روحانی سمت داشته است ولی، چون نخبه بوده است، با او تعامل برقرار کرد.

ثابتی منفرد گفت: اگر روزی جلیلی رئیس جمهور کشور شود، ممکن است در کابینه او افرادی باشند که کسی آنها را نشناسد. چون افرادی هستند که جزو هیچ لابی سیاسی نبوده و نیستند.

او افزود: جلیلی هیچ‌گاه بنا ندارد که به‌جای عقل و منطق، با تهییج احساسات کور از مردم رای بگیرد. اگر او رئیس جمهور شد، هیچ‌گاه برای دعوا‌های سیاسی وقت نمی‌گذارد، بلکه مانند شهید رئیسی تمام وقت خود را به حل مشکلات مردم اختصاص خواهد داد.

نماینده مجلس شورای اسلامی با تکرار این جمله که رای به جلیلی، رای از روی اضطرار نیست، گفت: انتخاب جلیلی به‌هیچ عنوان انتخاب بین بد و بدتر نیست، بلکه انتخاب بهترین گزینه است. او قول ۳ روزه و ۵ روزه برای حل مشکلات نداده است. رای ما به جلیلی، رای به اداره روزمره کشور نیست. رای به امروز و فردا و ۸ سال نیست. رای به ۲٠ سال آینده است و مطمئنم که در آینده به این رای افتخار خواهیم کرد.

ثابتی منفرد در پایان از حضور سعید جلیلی در شیراز طی هفته آینده خبر داد.

نظر شما