شناسهٔ خبر: 67281133 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها برای هزینه‌مندسازی جنایات رژیم صهیونیستی ضروری است

سرپرست وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران در ملاقات با رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین گفت: ضرورت دارد از همه ظرفیت‌ها برای هزینه‌مندسازی تجاوز و جنایت صهیونیست‌ها بهره برد و نباید مقاومت را در مقاومت مسلحانه داخلی در برابر اشغالگران محدود کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس آنلاین، علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه در دوحه با اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در دوحه دیدار، از ایستادگی قهرمانانه ملت ‌و مقاومت فلسطینی تمجید و تحرکات اخیر دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مقاومت در عرصه‌های دوجانبه و چندجانبه را تبیین کرد.

باقری اظهار داشت: ضرورت دارد از همه ظرفیت‌ها برای هزینه مندسازی تجاوز و جنایت صهیونیست‌ها بهره برد و نباید مقاومت را در مقاومت مسلحانه در برابر اشغالگران محدود کرد؛ بلکه مقاومت حقوقی، مقاومت سیاسی و مقاومت در عرصه دیپلماسی عمومی در خارج از فلسطین باید همسو و همتراز مقاومت مسلحانه در داخل، از اراده و حق مردم فلسطین حمایت و ‌پشتیبانی کند.

اسماعیل هنیه نیز در این دیدار با تبریک عید قربان و تسلیت مجدد شهادت آیت الله سیدابراهیم رییسی و حسین امیر عبداللهیان، وزیر امور خارجه از نقش آفرینی ایشان در حمایت از فلسطین و جبهه مقاومت تجلیل کرد.

رئیس دفتر سیاسی حماس ضمن تشکر از حمایت‌های رهبر معظم انقلاب، دولت، ملت و دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران از ملت و مقاومت فلسطین گفت: به رغم تداوم جنایات وحشیانه و نسل‌کُشی رژیم صهیونستی علیه ملت فلسطین در نوار غزه، مقاومت ملت فلسطین همچنان استوار و مستحکم در برابر رژیم متجاوز صهیونیستی ایستاده است.

هنیه شرایط سیاسی رژیم صهیونیستی در داخل، وضعیت منطقه‌ای و بین‌المللی این رژیم و خیزش افکار عمومی دنیای غرب و خصوصا آمریکا علیه جنایات اشغالگران و تحولات میدانی جبهه مقاومت در لبنان و یمن را نشان‌دهنده بلوغ راهبردی ملت‌های منطقه و عدم امکان بازگشت به دوره قبل از عملیات طوفان الاقصی دانست.

وی اظهار داشت: ارتش رژیم اسرائیل پس از ۹ ماه تجاوز گسترده نظامی و نسل‌کشی مردم غزه، عملا در دستیابی به اهداف خود شکست خورده است.

هنیه مواضع اصولی حماس در قبال طرح سیاسی ارائه شده برای توقف جنگ علیه غزه را تبیین و تاکید کرد حماس از هرسازوکاری که همه خواسته‌های ملت فلسطین را تامین کند، استقبال می‌کند.

نظر شما