شناسهٔ خبر: 67279216 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اسماعیل هنیه در دیدار با باقری:

ارتش اسرائیل در دستیابی به اهدافش در غزه شکست خورده است

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس گفت: ارتش اسرائیل پس از نه ماه تجاوز گسترده نظامی و نسل‌کشی مردم غزه، عملا در دستیابی به اهداف خود شکست خورده است.

صاحب‌خبر -

علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه با اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین- حماس در دوحه دیدار و رایزنی کرد. 

باقری ضمن تبریک عید قربان به ویژه به مردم فلسطین، از ایستادگی قهرمانانه ملت و مقاومت فلسطینی تمجید نمود و تحرکات اخیر دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مقاومت در عرصه‌های دوجانبه و چندجانبه را تبیین نمود.

وی اظهار داشت: ضرورت دارد از همه ظرفیت‌ها برای هزینه مندسازی تجاوز و جنایت صهیونیست‌ها بهره برد و لذا نباید مقاومت را در مقاومت مسلحانه در داخل در برابر اشغالگران محدود کرد، بلکه مقاومت حقوقی، مقاومت سیاسی و مقاومت در عرصه دیپلماسی عمومی در خارج از فلسطین باید همسو و همتراز مقاومت مسلحانه در داخل، از اراده و حق مردم فلسطین حمایت و پشتیبانی کند. 

اسماعیل هنیه در این دیدار با تبریک عید قربان و تسلیت مجدد شهادت آیت الله رییسی و امیر عبداللهیان، از نقش آفرینی ایشان در حمایت از فلسطین و جبهه مقاومت تجلیل کرد.

 رئیس دفتر سیاسی حماس ضمن تشکر از حمایت‌های رهبر معظم انقلاب، دولت، ملت و دستگاه دیپلماسی جمهوری اسلامی ایران از ملت و مقاومت فلسطین گفت: برغم تداوم جنایات وحشیانه و نسل‌کُشی رژیم صهیونستی علیه ملت فلسطین در نوار غزه، مقاومت ملت فلسطین همچنان استوار و مستحکم در برابر رژیم متجاوز صهیونیستی ایستاده است.

هنیه در ادامه، شرایط سیاسی رژیم صهیونیستی در داخل، وضعیت منطقه‌ای و بین‌المللی این رژیم و خیزش افکار عمومی دنیای غرب و خصوصا امریکا علیه جنایات اشغالگران و نیز تحولات میدانی جبهه مقاومت در لبنان و یمن را نشان‌دهنده بلوغ راهبردی ملت‌های منطقه و عدم امکان بازگشت به دوره قبل از عملیات طوفان الاقصی دانست.

وی اظهار داشت: ارتش اسرائیل پس از نه ماه تجاوز گسترده نظامی و نسل‌کشی مردم غزه، عملا در دستیابی به اهداف خود شکست خورده است.

هنیه مواضع اصولی حماس در قبال طرح سیاسی ارائه شده برای توقف جنگ علیه غزه را تبیین نمود و تاکید کرد حماس از هرسازوکاری که همه خواسته‌های ملت فلسطین را تامین نماید، استقبال می‌کند.

نظر شما