شناسهٔ خبر: 67279137 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

باقری در دیدار نخست وزیر قطر:

از همه ظرفیت‌ها باید برای توقف نسل کشی در غزه استفاده کرد

علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه با شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر در دوحه ملاقات و گفتگو کرد.

صاحب‌خبر -

در دیدار علی باقری سرپرست وزارت امور خارجه با شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر در دوحه  ضمن تبریک عید قربان، اقدام دولت قطر برای اعزام هیات عالیرتبه به تهران و ادای احترام به مقام شهدای پرواز اردیبهشت و تسلیت به دولت و‌مردم ایران را نشانه همدلی در شرایط سخت و عمق پیوند دوستی میان دو کشور و دو ملت ایران و قطر توصیف کرد. 

علی باقری ضمن مثبت ارزیابی کردن روند مناسبات دوجانبه در حوزه‌های مختلف سیاسی و اقتصادی و همکاری‌های منطقه‌ای، از نقش موثر شهید آیت الله رییسی و شهید امیرعبداللهیان در بنا نهادن مناسباتی بلندمدت و پایدار میان دو کشور تمجید نموده و اظهار داشت: شرایط منطقه و منافع ملت‌های منطقه اقتضا می‌کند از همه ظرفیت‌ها برای توقف نسل‌کشی در غزه و حمایت از مردم مظلوم غزه بهره برد.

سرپرست وزارت امور خارجه با تاکید بر سیاست راهبردی جمهوری اسلامی ایران در تحکیم مناسبات با همسایگان، تصریح کرد: سیاست همسایگی دولت آیت الله رئیسی امروز به فصل مشترک همه طرف‌هایی تبدیل شده که امنیت و توسعه پایدار را جستجو می‌کنند، لذا بدون تردید این اولویت راهبردی سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران بدون وقفه استمرار خواهد داشت. 

در این دیدارشیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر ضمن تبریک عید قربان و ابراز تسلیت مجدد به دولت و ملت ایران بابت فقدان رییس جمهور و وزیر امورخارجه کشورمان نقش ایشان در پیشبرد مناسبات دو کشور و نیز حمایت از ملت فلسطین را ممتاز خوانده و ابراز امیدواری کرد ملت ایران با گذر از این شرایط سخت و موفقیت در انتخابات پیشرو، با صلابت و قدرت بیشتر به پیشرفت در همه عرصه‌ها ادامه داده و مناسبات فی مابین بیش از گذشته ارتقا یابد. 

 نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر با اشاره به تحولات منطقه و فلسطین و سیر رخداد‌های غزه شرایط موجود را بسیار خطیر ارزیابی نمود و بر ضرورت تداوم رایزنی‌های دو کشور به منظور کمک به ثبات و امنیت منطقه تاکید کرد.

نظر شما