شناسهٔ خبر: 67281130 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: رسا | لینک خبر

تحلیلگر مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با رسا:

مردم، ارتش و حزب الله لبنان پاسخی قاطع به اسرائیل غاصب خواهند داد

صدرالحسینی شرایط رژیم صهیونیستی را بسیار سخت توصیف کرد و گفت: در صورتی که اسرائیل حمله گسترده‌ای به لبنان داشته باشد، مردم، ارتش و حزب الله لبنان درس قاطعی به این رژیم خواهند داد.

صاحب‌خبر -

رضا صدرالحسینی، تحلیلگر مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار سرویس سیاسی خبرگزاری رسا رژیم صهیونیستی را در چند ماه گذشته به دنبال حاشیه‌سازی و خارج کردن مسیر اصلی رسانه‌ها از اخبار کشتار جمعی و جنایات جنگی خود توصیف کرد و گفت: صلح، حمله گسترده به رفح و در هفته‌های گذشته حمله به لبنان همگی برای سر پوش گذاشتن بر روی جنایات و شکست‌های رژیم صهیونیستی در مقابل مقاومت فلسطین است.

این تحلیلگر مسائل غرب آسیا درباره گسترش کمی و کیفی حمله‌های حزب الله به اسرائیل توضیح داد: در طول چهار ماه گذشته حملات غافل گیر کننده حزب الله در جنوب لبنان و شمال سرزمین‌های اشغالی از 5 به 55 کیلومتر و با بیش از هزار بار حمله، از انواع سلاح‌های کوتاه و میان برد استفاده شده است.

وی با اعلام اینکه رژیم صهیونیستی از توان بسیار بالای ایستادگی حزب الله و مردم لبنان آگاه است تصریح کرد: در صورت حمله رژیم صهیونیستی به جنوب لبنان، ارتش و مردم این کشور و حزب الله که تاکنون برای استقلال لبنان و تمامیت ارضی آن کوشیده‌اند، در مقابل تجاوز نظامی رژیم صهیونیستی خواهند ایستاد و درس تنبیهی قطعی به آن خواهند داد.

صدرالحسینی حملات هوایی رژیم صهیونیستی به بعضی نقاط لبنان را محتمل ارزیابی کرد و گفت: برخورد موشک‌های پدافندی حزب الله به هواپیمای رادار گریز هرمس نهصد، اسرائیل را از حمله سنگین بر علیه ملت لبنان بر حذر داشته است؛ حرکات هوشمندانه حزب الله در پدافند هوایی ستودنی است.

این تحلیلگر مسائل غرب آسیا با اشاره به تنفر جهانی از جنایات رژیم صهیونیستی تصریح کرد: احتمال کمک بعضی از کشورها به لبنان، برای مقابله با حملات اسرائیل وجود دارد؛ بازتاب این همه جنایت در سراسر جهان هیچ گاه نمی‌توانست به نفع این رژیم باشد.

وی اسرائیل را در یک جنگ سخت هویتی ارزیابی کرد و گفت: در این حال وقتی وزیر جنگ استعفا می‌دهد و تعدادی از فرماندهان ارشد رژیم مسئولیت‌های خود را زمین می‌گذارند، نتانیاهو مجبور است که با فرماندهی شخصی شرایط را پیش ببرد؛ چنین شرایطی برای هیچ کشوری سابقه نداشته است.

صدرالحسینی ریزش شدید نیروی نظامی و نبود نیروهای احتیاط و ناتوانی دولت نتانیاهو در به سربازی بردن حریدی‌ها را از دلایل شرایط سخت اسرائیل توصیف کرد و ابراز داشت: با همه این مسائل، استعفا و تعطیلی دولت نظامی یا دولت صغیر، اسرائیل را به شرایط دشواری کشانده و بخش قابل توجهی از رجز خوانی‌های غیر موثق نتانیاهو نشان دهنده شرایط بحرانی این کشور است.

نظر شما