شناسهٔ خبر: 67281103 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پویایی کارزارهای تبلیغاتی سمنان در جلب آراء مردمی برای انتخابات

سمنان - ایرنا - تنور انتخاباتی با آغاز فعالیت ستادهای انتخاباتی نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سمنان گرم شده و طرفداران مختلف به دنبال کسب رای برای نامزد مورد نظرشان هستند تا انتخاباتی هر چه باشکوه‌تر در هشتم تیر رقم بخورد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا، برای آغاز فعالیت انتخاباتی در گام نخست رییسان ستادهای انتخاباتی مسعود پزشکیان، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی و محمدباقر قالیباف، نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سمنان معرفی شدند و در روزهای بعدی رییسان ستاد انتخابات مصطفی پورمحمدی و سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در استان سمنان معرفی شدند و سپس با حضور چهره‌های ملی و رییسان استانی ستادها و شکوه حضور شهروندان، ستادهای انتخاباتی در سمنان افتتاح و شور و شوق رقابت و جلب آرای مردمی وارد مرحله جدیدی شد که می‌تواند منجر به مشارکت حداکثری شود.

آغاز فعالیت ستادهای انتخاباتی حال و هوای کارزار رقابتی در دارالمرحمه سمنان را هیجانی دیگر بخشید، احزاب و جریان‌های سیاسی با حضور در ستاد نامزدهای انتخاباتی مورد حمایت خود برای جلب آرای جامعه هدف خویش تلاش می‌کنند و هر طرفدار تلاش می‌کند با بازگویی تلاش‌ها و توانایی‌های نامزد مورد حمایتش، نظر رای‌دهندگان را جلب کند.

جوانان با یکدیگر گفت‌وگو و گاه بگومگو می‌کنند، گروهی می‌گویند نامزد مورد حمایت ما رای می‌آورد و گروهی دیگر می‌گویند نامزد مورد حمایت ما اقبال بیشتری دارد. هر کدام از توانایی‌ها و صلاحیت‌های نامزد مطلوب خودشان می‌گویند و در این میان ریش‌سفیدان و باتجربه‌ها جوانان را به خویشتنداری دعوت می‌کنند و می‌گویند شاید نامزدها با یکدیگر اجماع کنند، در این شرایط همه باید همدل و یکصدا باشیم برای رقم‌زدن حضور حداکثری پای صندوق رای.

پویایی کارزارهای تبلیغاتی سمنان در جلب آراء مردمی برای انتخابات

رییسان ستادهای انتخاباتی در سمنان

احمد همتی نماینده سابق مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی به عنوان رییس ستاد انتخابات مسعود پزشکیان معرفی شد و فعالیت ستاد انتخاباتی این نامزد در سمنان با حضور آذر منصوری رییس جبهه اصلاحات ایران آغاز و محلی برای اجتماع طرفداران این نامزد انتخاباتی شد.

عباسعلی نجار به عنوان رییس ستاد انتخابات مصطفی پورمحمدی در سمنان معرفی شد، اما هنوز فعالیت این ستاد به صورت گسترده در این استان آغاز نشده است.

رمضان حیدریان به عنوان رییس ستاد انتخابات سعید جلیلی در این استان معرفی شد.

نخستین فعالیت انتخاباتی نامزدهای چهاردهمین دوره انتخابات رییس جمهوری در سمنان با حضور سردار نوعی‌اقدم مسوول ستادهای مردمی سعید جلیلی در مسجد الزهرا(س) سمنان کلید خورد، اما ستاد انتخاباتی این نامزد در سمنان هنوز راه‌اندازی نشده است.

اسماعیل طحان ناساری به عنوان رییس ستاد انتخابات علیرضا زاکانی معرفی و فعالیت این ستاد انتخاباتی در سمنان با حضور سردار مجتبی شاکری دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی آغاز شد، تا پاتوقی برای جمع شدن طرفداران این نامزدانتخاباتی باشد.

محسن افضلی به عنوان رییس ستاد سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی در استان سمنان معرفی شد، اما هنوز فعالیت انتخاباتی از این نامزد چهاردهمین دوره انتخابات رییس جمهوری در سمنان به چشم نمی‌خورد.

عباسعلی طالب‌بیدختی رییس ستاد انتخابات محمدباقر قالیباف در استان سمنان است و فعالیت ستاد انتخاباتی این نامزد در سمنان با حضور حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدرضا میرتاج‌الدینی نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی و مشاور قالیباف، با شکوه حضور طرفداران آغاز شد تا محلی برای تبلیغ و تبیین توانایی‌های این نامزد انتخاباتی و جذب آرا باشد.

بر اساس شواهد عینی، هم اکنون ستادهای انتخاباتی پزشکیان، زاکانی و قالیباف در شهر سمنان فعالیت خود را به صورت رسمی و چشمگیر آغاز کردند و در شهرستان‌های استان نیز فعالیت ستادهای انتخاباتی برخی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری گزارش شده است، حال باید منتظر ماند و دید در روز انتخابات کدام یک از نامزدها توانسته بیشترین آرا و نظر مردمی را به خود جلب کند.

پویایی کارزارهای تبلیغاتی سمنان در جلب آراء مردمی برای انتخابات

زمین بازی در فضای مجازی

فضای مجازی هم همپای فضای واقعی کارزاری برای رجزهای انتخاباتی و غلبه بر حریف است و کاربران با هویت مشخص و غیرمشخص با تکنیک‌های مختلف از جمله بیان توانایی‌ها و سوابق نامزد انتخاباتی، و گاه با تخریب، توهین و دعوا به دنبال جمع‌آرا بیشتر هستند.

به گزارش ایرنا، ‌وزیر کشور روز یکشنبه ششم خردادماه ۱۴۰۳ فرمان آغاز فرایند برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری را صادر کرد؛ انتخاباتی که در پی شهادت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی هشتمین رییس‌ جمهوری اسلامی ایران بر اساس اصل ۱۳۱ قانون اساسی و تصمیم رؤسای قوای مقننه و قضاییه و سرپرست قوه مجریه، یک‌سال زودتر از زمان خود برگزار می‌شود.

داوطلبان چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری از دهم خرداد ماه به مدت پنج روز فرصت ثبت‌نام کردن داشتند و پس از آن شورای نگهبان ظرف ۱۰ روز با بررسی صلاحیت نامزدها، روز بیستم خرداد اسامی کاندیداهای نهایی را اعلام کرد.

مسعود پزشکیان، مصطفی پورمحمدی، سعید جلیلی، علیرضا زاکانی، سیدامیرحسین قاضی‌زاده هاشمی و محمدباقر قالیباف ۶ نامزد تایید صلاحیت شده چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هستند.

چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری برای انتخاب نهمین رییس‌جمهور ایران جمعه هشتم تیر ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

۶۹۵ شعبه اخذ رای چهاردهمین دوره انتخابات رییس جمهوری تاکنون برای استان سمنان در سامانه جامع انتخابات نهایی و مشخص شده است.

نظر شما