شناسهٔ خبر: 67281024 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت راه و شهرسازی | لینک خبر

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی تاکید کرد:

لزوم جلوگیری از فرار بار در محورهای مواصلاتی شهرستان خوی

مدیر کل راهداری و حمل ونقل جاده ای آذربایجان غربی برل لزوم جلوگیری از فرار بار در محورهای مواصلاتی شهرستان خوی تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی (آذربایجان غربی)، ایرج دست نشان مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی در جلسه پیگیری مسائل و مشکلات حوزه حمل ونقل باری و مسافر شهرستان خوی گفت: در شهرستان خوی سالانه ۲.۶ میلیون تن بار تولید و حمل میشود که برای ناوگان حامل بار زیر ۲۰ هزار تن، بارنامه صادر می شود و این میزان نیم درصد از کل بار را شامل می‌شود که باید با تدابیر مختلفی جلوی این کار را بگیریم.

وی افزود: باید ساز و کار استقرار نمایندگان شرکت های حمل و نقل کالا در تمامی معادن شهرستان خوی فراهم و در غیر این صورت استقرار گشت های تلفیقی راهداری و حمل و نقل جاده ای، پلیس راه و انجمن حمل و نقل کالا میتواند از عوامل کاهنده فرار بار در این شهرستان شود.

دست نشان خاطر نشان کرد: متاسفانه پدیده اضافه تناژ کالاهای معدنی باعث تخریب محور های مواصلاتی می شود و بر اساس قوانین ابلاغی معادن موظف به نصب باسکول و صدور بارنامه هستند.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی با اشاره به اینکه مشکل نرخ تن کیلومتر شهرستان خوی سریعا باید حل شود، اظهار کرد: ضریب نرخ حمل و نقل کشور یک است و این ضریب در استان از ۷دهم سال گذشته اکنون به یک رسیده است با این وجود همچنان از ضریب کشوری فاصله داریم.

وی با اشاره به ظرفیت های شهرستان خوی در حوزه حمل و نقل  مسافر یاد آور شد: پایانه مرزی رازی به عنوان پرتردد ترین پایانه مرزی مسافری کشور به طور میانگین روزانه شاهد تردد بالغ بر ۶۰۰۰ مسافر بوده و اقدامات لازم برای تقویت ناوگان مسافری بین شهری در این شهرستان انجام گرفته است.

نظر شما