شناسهٔ خبر: 67280969 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

درگاه خدماتی همای آب و فاضلاب به روی مشترکان گشوده شد

اردبیل - ایرنا - معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی شرکت آب و فاضلاب کشور اعلام کرد: سامانه هما برای ارائه خدمات ۲۲ گانه این شرکت راه‌اندازی شده و به زودی بخشی از خدمات برتر نیز از طریق درگاه واحد در دسترس مردم قرار خواهد گرفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل، مسعود علویان صدر روز پنجشنبه در بازدید از تاسیسات آب و فاضلاب مشگین‌شهر اظهار کرد: سامانه هما با هدف هوشمندسازی خدمات شرکت آب و فاضلاب کشور راه‌اندازی شده است.

وی افزود: برای استان اردبیل دستورات لازم جهت ایجاد سایت مدیریتی هوشمند صادر شده تا مدیریت آب را از سبک سنتی به مدرن منتقل کنیم و مدیریتی پایدار، هدفمند و جامع در حوزه منابع آب داشته باشیم.

وی ادامه داد: جی آی اس (سامانه اطلاعات جغرافیایی) برای مناطق شهری ایجاد شده و قرار است در روستاها نیز هوشمندسازی مدیریت منابع، خط انتقال و شبکه توزیع اجرا شود.

خط انتقال آب مشگین‌شهر ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی شرکت آب و فاضلاب کشور با اشاره به مشکلات ناشی از رانش‌ زمین در مشگین‌شهر در سال گذشته گفت: تمهیدات و برنامه‌ها برای رفع مخاطرات آبرسانی برای شهر مشگین‌شهر انجام و در مسیر حوضچه آبگیر، حوضچه‌های آرامش ایجاد شد تا در بدو آبگیری، نوعی تصفیه، پایش و رسوب‌گیری اولیه انجام شود.

علویان صدر افزود: در حال حاضر ایجاد خط انتقال مناسب در خارج از مسیر رانش به اتمام رسیده و به طور تقریبی بیش از ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی تصریح کرد: بهره‌برداری از این خط آغاز شده و آب با کیفیت و بیش از نیاز مشگین‌شهر تامین و توزیع می‌شود و مشکلی وجود ندارد.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی شرکت آب و فاضلاب کشور ادامه داد: در زمینه فاضلاب مشگین‌شهر نیز ۲ ایده ارتقای تصفیه‌خانه و نیز استفاده از آب در بخش صنعت برای پیشبرد کار مدنظر قرار گرفته است.

علویان صدر گفت: بیش از ۴۵ درصد مشگین‌شهر از پوشش فاضلاب برخوردار است که این میزان در آینده به ۱۰۰ درصد خواهد رسید.

وی افزود: با بهره‌گیری از ظرفیت اعتباری بخش خصوصی ، ارتقای تصفیه‌خانه و جذب اعتبارات ملی تصفیه‌خانه فاضلاب مشگین‌شهر برای جمعیت موجود و جمعیت مدنظر در نهضت ملی مسکن فراهم خواهد شد.

شهرستان مشگین‌شهر با ۱۵۵ هزار نفر جمعیت در ۹۰ کیلومتری شمال غربی اردبیل واقع شده است.

نظر شما