شناسهٔ خبر: 67280968 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

افتتاح ۴ زمین چمن مصنوعی روستایی در هفته دولت در اسدآباد

شهره اکبری

رئیس اداره ورزش و جوانان اسدآباد از افتتاح و بهره‌برداری چهار زمین چمن مصنوعی روستایی طی هفته دولت  امسال در این شهرستان خبر داد.

صاحب‌خبر -

مهدی صمدپناهی پنجشنبه ۳۱ خرداد در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: زمین چمن چنار علیا، زمین چمن مصنوعی حسام‌آباد ،قاسم‌آباد و طویلان سفلی چهار پروژه زمین چمن مصنوعی روستایی بوده که در هفته دولت  در این شهرستان افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی سرانه فضای ورزشی این شهرستان را ۵۸ صدم متر مربع برشمرد و گفت: به‌طور قطع افتتاح و بهره‌برداری پروژه‌های در حال احداث این شهرستان طی هفته دولت از نقش موثری در ارتقا و توسعه سرانه فضای ورزشی این شهرستان برخوردار خواهد بود.

صمدپناهی در ادامه از افتتاح و بهره‌برداری زمین چمن طبیعی ورزشگاه آزادی این شهرستان در اواسط ماه آینده خبر داد و تصریح کرد: از محل مصوبات سفر هیأت دولت چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به زمین چمن طبیعی ورزشگاه آزادی و نیز استخر شهید سلیمانی اختصاص داده شد که با تخصیص ۱۰۰  درصدی این  میزان اعتبار این دو پروژه پس از سال‌ها تکمیل شدند.

وی در ادامه با اشاره به پروژه مجموعه ورزشی بانوان شهرستان اسدآباد، افزود:  در سال ۱۳۹۴ سالن این مجموعه به بهره‌برداری رسیده است و تنها استخر شنای آن باقی مانده که در این رابطه در سال جاری استخر شنای این پروژه دارای پنج میلیارد اعتبار بوده و در این رابطه قرار داد لازم با پیمانکار مورد نظر منعقد شده است.

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی پروژه استخر شنای ورزشی بانوان این شهرستان، یادآور شد: در حال حاضر این طرح برای اتمام و تکمیل ۱۰۰ درصدی به پنج تا شش میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز خواهد داشت که در این رابطه برای تخصیص اعتبارات بیشتر به  حمایت و همکاری مسئولین نیاز بوده تا بتوان هر چه نسبت به تحقق این مطالبه جامه بانوان جامه عمل بپوشانیم.

صمد پناهی همچنین در رابطه با پروژه بازسازی و مرمت مجموعه ورزشی شهر پالیز نیز گفت: مرمت این پروژه با اعتباری افزون‌بر دو میلیارد تومان  در حال حاضر دارای پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی بوده و بر اساس پیش‌بینی در در هفته دولت و یا در مهر ماه سال‌جاری به افتتاح و بهره‌برداری خواهد رسید.

وی همچنین با اشاره به پروژه سالن ورزشی چنار سفلی این شهرستان به عنوان بزرگترین روستای استان همدان با بیش از ۴۰۰۰ نفر جمعیت اظهار کرد: این پروژه با پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصد  در حال حاضر دارای  یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار بوده و برای تکمیل کامل طرح به هفت تا هشت میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز دارد که در این رابطه نیز توجه ویژه مسئولان به بحث تخصیص اعتبار لازم برای تکمیل این طرح ضروری است.

رئیس اداره ورزش و جوانان اسدآباد یادآور شد:در روستای چنار سفلی علاوه بر پروژه سالن ورزشی فوق، پروژه خانه نشاط و تندرستی نیز از با اعتباری افزون‌بر ۲۵۰ میلیون تومان از محل اعتبارات شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر در دست احداث بوده که به دلیل اتمام اعتبار پروژه این طرح فعلا تعطیل است و نیاز به تزریق اعتبار دارد.

صمدپناهی در ادامه با اشاره به ۳۰۰۰ ورزشکار سازمان یافته در شهرستان اسدآباد گفت: از این تعداد از ورزشکاران سازمان یافته شهرستان ۱۰۰۰ نفر را بانوان و ۲۰۰۰ نفر را آقایان شامل می‌شوند.

وی تعداد هیأت‌های ورزشی این شهرستان را ۳۰ هیأت در رشته‌های مختلف ورزشی دانست و افزود: در سال گذشته  بانوان ورزشکار این شهرستان موفق به کسب ۸۰ مدال استانی و کشوری شدند.

صمد پناهی همچنین تعداد ورزشکاران مدال آور آقای این شهرستان را در سال گذشته ۱۲۰ نفر اعلام کرد و یاد آور شد:از این تعداد مدال  ورزشکار آقای شهرستان ۴۵ مدال کشوری و ۷۵ مدال استانی بوده است.

وی در رابطه با عملکرد خدمات‌دهی بهره‌بردار استخر شهید سلیمانی، گفت: از عملکرد خدمات‌دهی بهره‌بردار استخر شنای سردار سلیمانی مردم و اداره ورزش راضی نیستند. متاسفانه ارائه خدمات این استخر بسیار ضعیف بوده و با اداره ورزش شهرستان هماهنگی لازم را ندارد.

وی با اشاره به اینکه  بهره‌بردار این استخر در پرداخت حقوق ناجیان و نیروهای خدماتی  خود نیز کوتاهی دارد، تصریح کرد: طبق قرارداد باید بهره‌بردار در محل مستقر باشد ولی متاسفانه وی به دلیل مشغله کاری در اسدآباد حضور ندارد و این امر موجب گلایه‌مندی بسیار شده است.  

وی همچنین از پنج سمن فعال در این شهرستان خبر داد و خاطرنشان کرد: راه‌اندازی دو سمن جدید نیز در این شهرستان در دست اقدام و پیگیری است.

صمدپناهی با اشاره به خانه جوان شهرستان اسدآباد، یادآور شد: در حال حاضر پیگیر تجهیز ساختمان خانه جوان این شهرستان هستیم .

وی افزود: این ساختمان فضای مناسبی برای حضور آنها در مکانی مناسب برای ارائه ایده و پیشنهاد جوانان در بخش‌های مختلف و انجام فعالیتهای اجتماعی فراهم می‌کند.

انتهای پیام

نظر شما