شناسهٔ خبر: 67280818 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

۳۰۰ میلیارد ریال برای احیای شهر تاریخی استرآباد (گرگان) تخصیص یافت

شورای اسلامی شهر گرگان مرکز استان گلستان، ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای احیای بخشی از شهر تاریخی استرآباد (گرگان) اختصاص داد.

صاحب‌خبر -

۳۰۰ میلیارد ریال برای احیای شهر تاریخی استرآباد(گرگان) تخصیص یافت

به‌گزارش خبرگزاری صدا و سیما، رئیس کمیسیون گردشگری، سرمایه‌گذاری و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر گرگان در مورد اقدامات اخیر در این بخش گفت: راه‌اندازی اتوبوس گردشگری با سه هدف در شورای اسلامی شهر گرگان سیاست‌گذاری و توسط شهرداری اجرایی شد. بیش از ۶۰ درصد مردم گرگان با جاذبه‌های تاریخی و تفریحی شهر آشنایی ندارند و هدف اصلی از آغاز به کار این اتوبوس، آشنا کردن شهروندان با این جاذبه‌ها است. در راستای تشویق خانواده و فرزندآوری، در کنار رونمایی از اتوبوس گردشگری مراسم ازدواج زوج‌های جوان نیز برگزار شد.
 
 علی‌اکبر بصیرنیا افزود: موضوع دیگر اینکه خیلی از مسافران و گردشگران از گرگان تردد می‌کنند، اما میزان اقامت در این شهر پایین است. بر اساس آمار‌های رسمی سالانه حدود ۲۰ میلیون مسافر از شهر گرگان عبور می‌کنند، اما این شهر را به دلیل نداشتن زیرساخت‌های گردشگری به‌عنوان مقصد انتخاب نمی‌کنند. ما به دنبال ماندگاری مسافران هستیم تا شاهد پویایی اقتصاد شهر باشیم.
 
او افزود: در آخر نیز تأکید بر شورونشاط اجتماعی شهروندان است. با توجه به شعار تبدیل گرگان به مقصد گردشگری، امیدواریم در کنار اتوبوس، شاهد افتتاح و بهره‌برداری از دیگر پروژه‌های گردشگری شهر گرگان باشیم.
 
بصیرنیا یکی از مهم‌ترین طرح های در حوزه گردشگری گرگان را احیای شهر تاریخی استرآباد (گرگان) عنوان کرد و گفت: بافت تاریخی گرگان با وسعت ۱۶۲ هکتار یکی از نخستین بافت‌های تاریخی ثبت‌شده در کشور به شمار می‌رود. در سال‌های اخیر موضوع احیای بافت تاریخی این شهر در دستور کار قرار گرفت و امسال نیز گذر دوم این بافت از آفتاب ۱۵ تا درب نو با اختصاص ۳۰۰ میلیارد ریال کف سازی و جداره سازی می شود.
 
عضو شورای اسلامی شهر گرگان بیان کرد: افتتاح مرحله اول دهکده گردشگری یا همان شهربازی مدرن در سال جاری، ساماندهی تپه تاریخی قلعه‌خندان که سال‌ها مغفول مانده بود، ادامه احداث بازار موزه هفت شهر ازجمله طرح های مهم گردشگری در گرگان است. امیدواریم با بهره‌برداری از اقدامات و المان‌های گردشگری شاهد افزایش ماندگاری و بهبود اقتصاد شهروندان گرگانی باشیم.

نظر شما