شناسهٔ خبر: 67321418 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ۱۹دی | لینک خبر

سرشماری یوزها با نصب 60 دوربین

19 دی آنلاین: معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست درباره آخرین سرشماری یوزها گفت: اکنون در مرحله دوربین گذاری برای شمارش یوزها هستیم، به نظر می رسد یک ماه تا 40 روز آینده دوربین گذاری های فصل بهار به پایان برسد.

صاحب‌خبر -
حسن اکبری در گفتگو با خبرنگار ایرنا، افزود: آن زمان آمار دقیق تری از جمعیت یوزها اعلام خواهد شد اگر نه آمار جدیدی امسال نداریم، اما همانطور که بارها اعلام شد تاکنون جمعیت یوزها از ۲۰ قلاده بیشتر نیست.
وی ظهارداشت: تاکنون ۶۰ دوربین در منطقه نصب شده است فقط مدت زمانی که باید مورد رصد قرار بگیرند به پایان نرسیده، یعنی اکنون حدود یک ماه از دوربین گذاری گذشته که باید بیشتر از این زمان باشد بنابراین منتظر پایان وقت آن هستیم تا آخرین آمار جمعیت یوزها را اعلام کنیم.
اکبری گفت: بخشی از کارهای جاده میامی - سبزوار مانند نورپردازی، کاهش سرعت، نشان ها، اطلاع رسانی و هشدارها را وزارت راه و شهرسازی انجام داده
وی افزود: اما مساله فنس کشی است که سال قبل قرار بود ۲۰ میلیارد تومان برای این کار اختصاص دهند که به رغم پیگیری های مکرری که داشتیم در فرایندهای اداری ماند، یک مرحله قرار بود اعتبار به استان ها داده شود که مسوولان استان گفتند شهرستان مربوطه چنین ظرفیتی ندارد و قرار شد پول را به صورت ملی به ما بدهند که گفتند فرایندهایش تعریف نشده است.
معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست گفت: اما امسال کار را با جدیت دنبال کردیم قرار شد امسال در مجموع ۵۰ میلیارد تومان در اختیار سازمان محیط زیست قرار گیرد یا راسا فنس کشی توسط وزارت راه انجام شود.
وی تاکید کرد: خیلی خوشبین هستیم که با این مکاتبات و ورودی که سازمان برنامه به موضوع داشته این ۵۰ میلیارد تومان اختصاص یابد و هر چه زودتر حداقل بخشی از کار اجرا شود.

برچسب‌ها:

نظر شما