شناسهٔ خبر: 67280327 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

مردم انگلیس همچنان تحت فشار هزینه‌های بالای زندگی - اکونیوز

اقتصاد ایران: آسوشیتدپرس در گزارشی با اشاره به انتخابات پارلمانی بریتانیا در ماه آینده میلادی تأکید کرد که میلیون‌ها نفر در سراسر این کشور که هنوز فشار ناشی از قیمت‌های بالای غذا، انرژی و مسکن را احساس می‌کنند، امیدی به این انتخابات ندارند.

صاحب‌خبر -
- اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارشی نوشت: از زمان اعلام تاریخ برگزاری انتخابات پارلمان انگلیس و انجام مقدمات آن برای 4 ژوئیه، ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا، به شدت در تلاش بوده است تا یک پیام کلیدی را در مسیر مبارزات انتخاباتی خود تکرار کند و آن پیام این است: اقتصاد رو به بهبود گذاشته و تورم کاهش یافته است... همه چیز رو به پیشرفت است.

این برای میلیون‌ها نفر در سراسر بریتانیا که هنوز فشار ناشی از قیمت‌های بالای غذا، انرژی و مسکن را احساس می‌کنند، واقعیت چیز دیگری است.

ادامه بحران هزینه‌های زندگی یکی از نگرانی‌های اصلی رای دهندگان در انتخابات پارلمانی است، زمانی که آنها قانونگذاران را برای پر کردن تمام 650 کرسی مجلس عوام انتخاب می‌کنند و رهبر حزبی که اکثریت را به دست آورد - به تنهایی یا در ائتلاف - نخست وزیر می شود.

در حالی که انتظار می‌رود حزب محافظه‌کار سوناک پس از 14 سال قدرت شکست بخورند، وضعیت وخیم اقتصاد - همراه با سرخوردگی عمیق از سیاست و سیاستمداران در میان رای‌دهندگان - به این معنی است که حال و هوای غالب پیش از انتخابات حال ناخوشی است، نه هیجان یا امید به تغییر، حتی اگر حزب مخالف کارگر پیروز شود.

اگرچه نرخ تورم پس از افزایش سرسام‌آور طی سال‌های اخیر به سطوح تقریباً عادی بازگشته است، اما هزینه قبوض انرژی و اقلام موجود در قفسه‌های فروشگاه‌ها هنوز بیشتر از دوران قبل از همه‌گیری کرونا، زمانی که جهش خود را آغاز کرد، است.

اگرچه دستمزدها در این کشور کم کم افزایش پیدا کرده ولی در عین حال وام‌های مسکن و نرخ اجاره به همراه نرخ‌های بهره افزایش یافته و بخش‌های زیادی از درآمد خانوارها را از بین برده است.

تورم در بریتانیا در اواخر سال 2022 به بالاترین رقم خود یعنی 11 درصد رسید که بالاترین نرخ تورم این کشور در چهار دهه اخیر بود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما