شناسهٔ خبر: 67279622 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

۲۰۰۰ تماس تلفنی مزاحم با اورژانس پیش بیمارستانی اسدآباد

شهره اکبری

رئیس مرکز اورژانس پیش بیمارستانی دانشکده علوم پزشکی اسدآباد از ۲۰۰۰ مورد تماس تلفنی مزاحم با اورژانس پیش بیمارستانی دانشکده علوم پزشکی این شهرستان در سال گذشته خبر داد.

صاحب‌خبر -

مهدی بسطامی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد:در سال گذشته اورژانس پیش بیمارستانی دانشکده علوم پزشکی این شهرستان دارای ۱۵ هزار و ۸۷ مورد تماس تلفنی بوده که از این تعداد موارد تماس ،تعداد ۲۰۰۰ مورد آن به تماس های تلفنی مزاحم اختصاص داشته است.

وی با اشاره به اینکه تماس های تلفنی کاذب با اورژانس پیش بیمارستانی شهرستان به صورت قضایی پیگیری می‌شوند، تصریح کرد: تعداد موارد تماس های تلفنی مزاحم اورژانس پیش‌بیمارستانی شهرستان در سال گذشته به نسبت سال ۱۴۰۱ کاهش داشته است اما با وجود آن در این رابطه نیاز به فرهنگ سازی از طریق رسانه هاست.

بسطامی تصریح کرد: مزاحمت‌های تلفنی از یک طرف فرصت تماس بیماران نیازمند به خدمات اورژانس را به دلیل اشغال بودن خطوط ارتباطی از بین می‌برد و این امر موجب آسیب یا فوت بیماران و مصدومان می‌شود و از طرفی باعث کاهش توان کارکنان اورژانس پیش بیمارستانی در مرکز ارتباطات و در برخی موارد پرسنل عملیاتی می‌شود.  

وی خاطرنشان کرد: نیاز به خدمات اورژانسی، برای اغلب مردم و حتی برای خود مزاحم یا خانواده و آشنایان نامبرده، ممکن است پیش بیاید پس بهتر است با اشغال بی‌مورد تلفن ۱۱۵ اورژانس با جان حادثه دیدگان بازی نشود.

وی یکی از خدمات ارزنده اورژانس پیش بیمارستانی این شهرستان را راه‌اندازی سال گذشته سامانه ناشنوایان برشمرد و گفت: این خدمت به منظور امدادرسانی به افراد ناشنوا و کم شنوا که در زمان بروز بیماری و حادثه به علت نقص عضو قادر به برقراری تماس با اورژانس ۱۱۵ نیستند ارائه می‌شود.

بسطامی از ۳ هزار و ۴۳۲ مورد ماموریت انجام شده اورژانس پیش بیمارستانی این شهرستان در سال گذشته خبر داد و خاطرنشان کرد: در سال گذشته به نسبت سال ۱۴۰۱ ماموریت های اورژانس پیش بیمارستانی این شهرستان ۴۰۰ مورد افزایش داشته است.

وی مأموریت‌های جاده‌ای اورژانس پیش بیمارستانی این شهرستان در سال گذشته را ۸۲۸ مورد و در سال ۱۴۰۱ را ۸۸۶ مورد برشمرد و گفت: این امر حاکی از کاهش تصادفات جاده‌ای این شهرستان در سال گذشته به نسبت مشابه سال ۱۴۰۱ است.

بسطامی یکی از شاخص‌های اورژانس پیش بیمارستانی زمان رسیدن بر بالین بیمار دانست و اظهار کرد: زمان رسیدن بر بالین بیمار در ماموریت های جاده ای این شهرستان توسط اورژانس پیش بیمارستانی در سال ۱۴۰۱ حدود ۱۳ دقیقه بوده که این رقم در سال گذشته به ۱۱ دقیقه کاهش داشته است ضمن اینکه زمان رسیدن بر بالین بیمار در مأموریت‌های شهری این شهرستان در سال ۱۴۰۱ حدود ۹ دقیقه بوده که در سال گذشته با بهبود آن به هشت دقیقه ‌کاهش داشته و این امر از نقش موثری در رضایتمندی مردم برخوردار بوده است.

بسطامی جذب دانشجو در رشته تحصیلی مقطع کارشناسی پیوسته فوریت‌های پزشکی دانشکده این شهرستان را یک اتفاق خوب برای اورژانس پیش بیمارستانی این شهرستان دانست و گفت: جذب دانشجوی خانم در رشته تحصیلی فوریت‌های پزشکی دانشکده این شهرستان اتفاق خوب دیگری است که در ارتقا رضایتمندی مردم در ارائه خدمات تاثیرگذار خواهد بود.

وی با اشاره به ۶۲۴ مورد درخواست اعزام از اورژانس پیش بیمارستانی دانشکده علوم پزشکی شهرستان در سال گذشته، اظهار کرد: در سال گذشته از سمت بیمارستان قائم اسدآباد به سایر مراکز بیمارستانی استان ۴۴۵ مورد اعزام موفق توسط اورژانس پیش بیمارستانی انجام شده ضمن اینکه ۷۲ مورد نیز به دلایل مختلف از مقصد پذیرش اخذ نشده است.

بسطامی همچنین اضافه کرد: در شهرستان اسدآباد اورژانس پیش بیمارستانی دارای دو کد عملیاتی شهری فعال و پنج کد عملیاتی جاده‌ای بوده که پیگیریم مجوز کد عملیاتی سوم شهری را نیز با رایزنی لازم بگیریم.

انتهای پیام

نظر شما