شناسهٔ خبر: 67279458 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

بیش از ۶۸ درصد ظرفیت سدهای استان کرمانشاه پُر است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه گفت: بیش از ۶۸ درصد از ظرفیت سدهای استان پر است و آورده بارش‌های سال آبی جاری برای سدهای استان بیش از ۲.۲ میلیارد مترمکعب بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، رسول فرهادی ظهر امروز _پنجشنبه سی‌ویکم خرداد_ در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت ذخیره سدهای استان، اظهار کرد: در حال حاضر از ظرفیت یک میلیارد و ۳۴۵ میلیون مترمکعبی سدهای کرمانشاه، ۹۲۱ میلیون مترمکعب آن پُر و ۴۲۴ میلیون مترمکعب خالی است.

وی با بیان اینکه درصد پُرشدگی فعلی سدهای کرمانشاه بیش از ۶۸ درصد است، افزود: بیش از ۳۱.۵ درصد از ظرفیت ۱۲ سد در حال بهره‌برداری کرمانشاه، خالی است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای کرمانشاه حجم ذخیره سدهای استان در ابتدای سال آبی جاری (اول مهر ماه ۱۴۰۲) را ۶۰۶ میلیون مترمکعب اعلام و خاطرنشان کرد: آورد بارش‌های سال آبی جاری برای سدهای کرمانشاه دو میلیارد و ۲۳۵ میلیون مترمکعب بوده است.

فرهادی با بیان اینکه در حال حاضر تنها سد تنگ حمام با حدود ۷۰ میلیون مترمکعب ذخیره در وضعیت سرریز قرار دارد، تاکید کرد: بیشترین میزان ذخیره سدهای استان به ترتیب مربوط به سدهای داریان و گاوشان است.

وی گفت: اگرچه در حال حاضر میزان ذخیره سدهای کرمانشاه مناسب است، اما با توجه به اینکه هنوز در ابتدای فصل گرما قرار داریم، لازم است با مدیریت مصرف، ذخیره فعلی را به درستی استفاده کنیم.

نظر شما