شناسهٔ خبر: 67279283 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

فرهنگ تمدنی ایران اسلامی باید به عنوان الگو به جهان صادر شود

معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور اظهار کرد: کار‌های بزرگی در سطح ملی و بین المللی از آیت الله شهید رئیسی به یادگار مانده است و اثرات برخی از این اقدامات در دراز مدت مشخص خواهد شد.

صاحب‌خبر -

 انسیه خزعلی در افتتاح رویداد خانواده و فرهنگ عامه که با حضور معلمان و دبیران برگزار شد، ضمن تبریک و تهنیت اعیاد و دهه امامت و ولایت، یاد و خاطره شهدای خدمت را گرامیداشت و بیان کرد: کار‌های بزرگی در سطح ملی و بین المللی از آیت الله شهید رئیسی به یادگار مانده است، که اثرات برخی از این اقدامات در دراز مدت مشخص خواهد شد که یکی از این امور مسئله اهمیت خانواده است.

وی افزود: جنبش تعهد خانواده فطری و زدودن انواع انحرافی خانواده از مسائلی بود که توسط رییس جمهور شهید در سازمان ملل مطرح شد و در سند تحول محوریت دارد و برای اولین باراعتبارات ویژه‌ای در سفر‌های استانی برای مسائل زنان و خانواده مصوب شد.

خزعلی در ادامه افزود: ماموریت‌هایی که در سند تحول و به صورت ویژه با تاکید رییس جمهور به معاونت سپرده شده بود بازسازی فرهنگ و جلوگیری از نفوذ فرهنگی و ارتقاء فرهنگ خانواده بود که در اولویت طرح‌های معاونت قرار گرفت.

وی همچنین ضمن اشاره به طرح زندگی و بالندگی، زیست عفیفانه و طرح گسترش فرهنگ عامه در خانواده از گروه‌های نه‌گانه فرهنگ رسانه، مد و لباس، تربیت، موفقیت، فرهنگ ناملموس نام بردند که با هدف ارتقاء فرهنگ خانواده و ایجاد فرهنگ تمدنی در حال اجرایی شدن است.

خزعلی همچنین ابراز امیدواری کرد که بتوان فرهنگ تمدنی ایران اسلامی را به عنوان الگوی مورد نیاز دنیا به جهان صادر کرد.

به گزارش روابط عمومی معاونت ریاست جمهوری در امور زنان و خانواده، معاون رییس جمهور ضرورت داشتن چشم انداز و آینده روشن برای ایران اسلامی را آموزش فرهنگ از مهدکودک و ابتدایی دانست و افزود: سلامت و فرهنگ تغذیه که می‌تواند باعث افزایش ضریب هوشی، کاهش ناباروری و کاهش ابتلا به امراض نوظهور باشد باید با همیاری کودکان و فرزندان در خانواده‌ها نهادینه شود.

نظر شما