شناسهٔ خبر: 67279226 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

برچسب‌ها نظر شما آخرین اخبار وبگردی

دولت به واردات عطر و لوازم آرایش ۵۰ میلیون دلار ارز می‌دهد/ واردات تمام برندهای عطر آزاد شد

نایب رئیس انجمن واردکنندگان فرآورده‌های بهداشتی، آرایشی و عطریات ایران گفت: واردات عطر و ادکلن هم به صورت بالک و هم واردات محصول کامل برندها، واردات کالاهایی که در داخل امکان تولید ندارند و واردات بالک فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی آزاد اعلام شده است.

صاحب‌خبر -

اقتصادآنلاین - فاطمه جوادی ؛ موسی احمدزاده، نایب رئیس انجمن واردکنندگان فرآورده‌های بهداشتی، آرایشی و عطریات ایران در گفتگو با خبرنگار اقتصادآنلاین در خصوص جزئیات آزادسازی واردات محصولات آرایشی گفت: واردات محصولات آرایشی و بهداشتی به یکباره و ناگهانی از سال ۹۷ با نظر غیرکارشناسی و بدون مشورت با بخش خصوصی ممنوع شد، همان زمان هشدار دادیم که واردات را به یکباره ممنوع نکنید، چرا که با این کار به قاچاقچیان فرصت می‌دهید و هم سلامت جامعه و هم امنیت اقتصادی را به خطر می‌اندازید.

وی افزود: زمانی که واردات لوازم آرایشی و بهداشتی ممنوع شد، قاچاق یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون دلار بود، اما الان به ۲ میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار رسیده و در واقع واردات از مبادی رسمی و قانونی و اخذ عوارض گمرکی از سوی دولت جای خود را به واردات غیرقانونی و محصولات تقلبی داد و دولت خود را از این منبع مالی محروم کرد.

به گفته احمدزاده، در نتیجه این مصوبه غیرکارشناسی و ممنوعیت واردات، همکاران من مجبور شدند ۸ هزار نفر از پرسنل خود را تعدیل کنند و ۲۰۰ شرکت بیکار شدند.

این فعال اقتصادی توضیح داد: بیش از یک سال است که واردات بالک لوازم آرایشی (لوازم آرایشی بسته‌بندی‌نشده) و همچنین واردات محصولاتی که توان تولیدشان در داخل کشور وجود ندارد مصوب شده بود، در این یک سال و نیم گذشته وزارتخانه‌های مرتبط، واردکننده ها را مانند توپ به یکدیگر پاس می‌دادند. ما مجبور شدیم مجدد به ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مراجعه کنیم، بعد از آن بود که این ستاد، نامه محرمانه به شورای گفت‌وگو و وزیر صمت ارسال کرد و در نهایت روز گذشته وزیر اقتصاد در شورای گفت‌وگو دستور دادند که مصوبه اجرا شود.

احمدزاده تصریح کرد: طبق این مصوبه، واردات عطر و ادکلن هم به صورت بالک و هم واردات محصول کامل برندها، واردات کالاهایی که در داخل امکان تولید ندارند و واردات بالک فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی آزاد اعلام شده است. بالک فرآورده‌ها، کالا آماده و به صورت فله و بشکه‌ای وارد و در داخل کشور بسته‌بندی می‌شود.

وی گفت: ثبت سفارش با ارز حاصل از صادرات خواهد بود و همچنین قرار است ۵۰ میلیون دلار نیز ارز تخصیص یابد.

نایب رئیس انجمن واردکنندگان فرآورده‌های بهداشتی، آرایشی و عطریات بیان کرد: واردات بالک و سپس بسته‌بندی آن در داخل، برای کشور اشتغالزا هم خواهد بود.

نظر شما