شناسهٔ خبر: 67278936 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: سیتنا | لینک خبر

سامانه شناسایی و پاسخ مدیریت شده تهدیدات سایبری ایجاد شد

مرکز مدیریت راهبردی افتا برای مقابله با حوادث سایبری و جلوگیری از حملات هکران به زیرساخت‌ها، سامانه ملی شناسایی و پاسخ مدیریت شده تهدیدات (MDR) را ایجاد می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش سیتنا، حسین انصاری رئیس مرکز مدیریت راهبردی افتا در ششمین همایش مدیران سایبری سازمان‌ها و دستگاه‌ها ضمن بیان این خبر افزود: شرط برخورداری از امنیت سایبری کارآمد، خوب و موثر، بخش خصوصی قدرتمند و فعال در عرصه خدمات افتایی و محصولات فتایی است که مرکز مدیریت راهبردی افتا در حال ایجاد شرایط لازم برای افزایش توان رقابت آنان با رقبای خارجی و گسترش میزان استفاده از صنعت داخل در بخش امنیت سایبری است.

وی گفت: برای تقویت بخش خصوصی فعال در زمینه‌های امنیت سایبری، مرکز مدیریت راهبردی افتا همچنین فرآیند نظام‌مند کردن سامانه‌های خارجی امنیتی را در دستور کار خود قرار داده و در همین راستا، استفاده از دو برند خارجی ممنوع و بکارگیری یک برند خارجی دیگر مشروط به موافقت و بررسی‌های فنی امنیتی این مرکز شده است.

انصاری همچنین از انتقال دانش، راه اندازی آزمایشگاه‌های ارزیابی مرجع با هدف افزایش اطمینان از خرید محصولات داخلی، تعامل با شرکت‌های خارجی فعال در حوزه امنیت، راه‌اندازی سامانه ملی شناسایی و پاسخ مدیریت شده تهدیدات (MDR) و همچنین پارک سایبری بعنوان دیگر اقدامات مرکز مدیریت راهبردی افتا برای حمایت همه جانبه از صنعت افتا یاد کرد.

وی گفت: ایجاد سامانه متمرکز ملی پایش وب عمیق، فعال شدن اپراتورهای داخلی امنیت سایبری، راه‌اندازی مرکز عملیات سلسله مراتبی (SOC) و مدیریت متمرکز تهدیدات از دیگر اقداماتی است که مرکز مدیریت راهبردی افتا برای افزایش امنیت سایبری کشور در نظر گرفته است.

رئیس مرکز مدیریت راهبردی افتا گفت: با انجام اقدام‌های امنیتی که از بهمن ماه سال گذشته آغاز شده، سازمان‌ها و دستگاه‌های دارای زیرساخت حیاتی، به سه گروه تقسیم شده و بر اساس این تقسیم بندی، توانمندسازی، بهبود معماری شبکه و خدمات رسانی فنی به آنها آغاز و چگونگی استفاده از اپراتورهای داخلی امنیت مشخص شده است.

رئیس مرکز مدیریت راهبردی افتا گفت: بین افتا، پدافند غیر عامل، پلیس فتا و مرکز ماهر بعنوان متولیان امنیت سایبری کشور، تعامل و همراهی کامل وجود دارد و رزو به روز بر این یکپارچگی افزوده می‌شود.

انصاری با تشریح تعدادی از حملات سایبری اخیر گفت: مرکز مدیریت راهبردی افتا آمادگی کامل دارد تا به سازمان‌ها و دستگاه‌های دارای زیرساخت حیاتی در پیاده سازی و اجرای طرح امن سازی مقابله با حوادث سایبری کمک کند.

وی افزود: مرکز مدیریت راهبردی افتا علاوه بر نقش راهبردی خود، به ناچار باید برای مقابله موثرتر با حملات سایبری در اقدامات اجرایی وارد شود و صرفا توصیه کننده نباشد.

رئیس مرکز مدیریت راهبردی افتا همچنین از راهبران امنیت سایبری سازمان‌ها و دستگاه‌های دارای زیر ساخت حیاتی ‌خواست تا بصورت مداوم و با اولویتی بالا، نسبت به بروزرسانی سیستم، شبکه و ابزارهای امنیت سایبری خود اقدام کنند و علاوه بر توجه به الزامات اعلامی مرکز افتا به آموزش هدف‌دار نیروهای بخش امنیت سایبری و تبادل دانش فنی اهتمام خاص داشته باشند.

انتهای پیام

نظر شما