شناسهٔ خبر: 67278861 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان:

۴۰۹ فقره تسهیلات حمایتی به مددجویان زنجانی پرداخت شد

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: امسال ۴۰۹ فقره تسهیلات حمایتی از طریق صندوق امداد ولایت به مددجویان زنجانی پرداخت شد.

صاحب‌خبر -

روح اله صالحی مدیرکل کمیته امداد استان زنجان گفت: کمیته امداد در سال ۱۳۹۵ مجوز تاسیس صندوق امداد ولایت را با هدف پرداخت تسهیلات به مددجویان از بانک مرکزی دریافت کرد و کار این صندوق از سال ۹۶ در سراسر کشور آغاز شد.

وی اظهار داشت: صندوق امداد ولایت در زنجان نیز تسهیلات قرض‌الحسنه و معوض خود را با هدف گره‌گشایی از مشکلات خانواده‌های تحت حمایت کمیته امداد استان و سایر نیازمندان با رعایت موازین و مقررات بانکی پرداخت می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد استان زنجان با اشاره به پرداخت ۴۰۹ فقره تسهیلات از طریق این صندوق در سال جاری، اضافه کرد: این تسهیلات از طریق تخصیص منابع صندوق و سپرده گذاری خیرین پرداخت شده است.

صالحی رقم تسهیلات پرداختی را ۸۲ میلیارد و ۵۶۳ میلیون ریال اعلام کرد و گفت: تسهیلات پرداختی در حوزه اشتغال مسکن، تسهیلات کارگشایی، درمان، ازدواج و هزینه‌های تحصیلی بوده است.

مددجویان تحت حمایت کمیته امداد جمعیتی نزدیک به ۵۰ هزار نفر هستند که از این تعداد ۱۸ هزار و ۸۴۹ نفر سالمند بوده و ۱۵ هزار و ۵۷۸ خانوار معادل ۵۶ درصد در روستاها زندگی می کنند.

۳۱ هزار و ۴۶۸ نفر معادل ۶۶.۹ درصد از کل مددجویان کمیته امداد استان از زنان سرپرست خانوار هستند که از حمایت‌های مختلف این نهاد بهره مند می‌شوند.

نظر شما