شناسهٔ خبر: 67278813 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

مدیر کل راه استان:

۱۴۰۰ هکتار زمین به شهرهای شمال سیستان و بلوچستان الحاق شد

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: به همت دولت سیزدهم ۱۴۰۰ هکتار زمین در راستای اجرای طرح نهضت ملی مسکن به محدوده شهرهای تحت پوشش این اداره کل الحاق شد.

صاحب‌خبر -

عطاء اله اکبری در گفت وگو با ایسنا، افزود: این اداره‌ کل در راستای انجام وظایف قانونی در موضوع جهش تولید مسکن با توجه به کمبود زمین در محدوده برخی شهرها با انجام اقداماتی نظیر تملک اراضی، استفاده از ظرفیت اراضی مازاد سایر دستگاه‌های اجرایی واقع در حریم شهرها، توافق با بخش خصوصی و غیره اراضی مورد نیاز این طرح مهم ملی را در محدوده ۱۵ شهر استان بعد از طرح و تصویب در جلسات کارگروه امور زیربنایی و شورای برنامه ریزی استان و نیز شورای عالی شهرسازی و معماری ایران الحاق کرد.

وی تاکید کرد: با اقدامات انجام شده این استان در الحاق اراضی مورد نیاز برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن جزو استان های برتر کشور بشمار می رود به طوری که تمام پرونده های این بخش در شورای عالی شهرسازی و معماری ایران بررسی و به تصویب رسیده است.

مدیر کل راه و شهرسازی استان سیستان و بلوچستان گفت: همچنین با توجه به اینکه الحاق اراضی به محدوده شهرهای در پیشبرد اهداف طرح نهضت ملی مسکن این استان بسیار تاثیرگذار بوده در حال حاضر نیز الحاق هزار و ۵۰۰ هکتار دیگر زمین در محدوده شهرهای تحت پوشش این اداره کل در حوزه معاونت شهرسازی و معماری در حال انجام است.

اکبری خاطر نشان کرد: در مجموع مشکلی برای تامین و واگذاری زمین طرح نهضت ملی مسکن در هیچ یک از شهرستان‌های استان وجود ندارند و زمین مورد نیاز فراهم شده است.

انتهای پیام

نظر شما