شناسهٔ خبر: 67278783 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

با حضور سرپرست ریاست جمهوری؛

خط ریلی رشت - کاسپین افتتاح شد+گزارش

خط ریلی رشت - کاسپین با ظرفیت سالانه جابجایی ۷ تا ۱۰ میلیون تن بار امروز با حضور سرپرست ریاست جمهوری به بهره برداری رسید.

صاحب‌خبر -
<div id="video-display-embed-code_11235630"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4264078/11235630?width=600&height=350"></script></div>

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای گیلان ؛ مسیر ریلی رشت – کاسپین به طول ۳۷ کیلومتر که ۴۰ کیلومتر ریل گذاری شده، امروز ۳۱ خرداد ۱۴۰۳، با حضور محمد مخبر سرپرست ریاست جمهوری، وزیر راه و شهرسازی و مسئولان و مدیران ارشد گیلان در منطقه آزاد انزلی به بهره برداری رسید.

برای اجرای این طرح ترانزیتی، ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه شد که ارزش روز آن، ۶ هزار میلیارد تومان برآورد شده است.

طرح عظیم ملی کریدور شمال – جنوب و اتصال خلیج فارس به دریای خزر وعده صادق شهید جمهور آیت الله رئیسی بود که قرار بود در سفر دوم ایشان به استان گیلان افتتاح شود. 

پیش از آیین افتتاح این خط آهن، عملیات نخستین بارگیری کشتی در اسکله بندر کاسپین انجام شد. 

و امروز اگرچه رئیس جمهور شهید حضور ندارد، اما برکات خدمات ارزنده اش به ثمر نشست و راه آهن رشت – کاسپین آخرین حلقه اتصال کریدور شمال به جنوب که عملیات ساختش از ۵ سال پیش آغاز شده بود، امروز با حضور محمد مخبرسرپرست ریاست جمهوری، وزیر راه و شهرسازی و معاون نخست وزیر آذربایجان و نماینده ولی فقیه در گیلان و استاندار گیلان و جمعی از مسئولان کشوری و استانی به بهره برداری رسید.

راه آهن رشت- کاسپین ظرفیت جابجایی سالانه ۷ تا ۱۰ میلیون تن بار و ۳۰۰ تا ۶۰۰ هزار مسافر را دارد.

مسیر بین المللی رشت – کاسپین یک خط ریلی - دریایی است که از روسیه ، شمال اروپا به طول ۱۳ هزار کیلومتر از خاک جمهوری اسلامی عبور می‌کند و به آسیای شرقی در بمبئی هندوستان می‌رسد.

نظر شما