شناسهٔ خبر: 67278744 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد آنلاین | لینک خبر

برچسب‌ها نظر شما آخرین اخبار وبگردی

خط تولیدگیربکس CVT و باک پلیمری خودرو کرمان موتور باحضور وزیر صمت افتتاح شد

پس از آغاز به کار خط تولید سرسیلندر و خط رنگ رباتیک آبی پوشان کرمانی در ابتدای هفته جاری ، خط تولیدگیربکس CVT و باک پلیمری خودرو کرمان موتور باحضور وزیر صمت افتتاح شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش اقتصادآنلاین،  روابط عمومی کرمان موتور ، روز چهارشنبه ۳۰ خرداد ۱۴۰۳ وزیر صنعت ،معدن و تجارت در سفر یک روزه خود به استان کرمان با حضور در منطقه اقتصادی ارگ جدید بم ، ضمن بازدید از زیر ساخت و خطوط تولید کرمان موتور و خودروسازان بم  ، خط تولید گیربکس  CVT و باک پلیمری خودرو کرمان موتور را افتتاح کرد.

عباس علی آبادی در این سفر از خط رنگ فول رباتیک شرکت کرمان موتور با ظرفیت  سالانه ۱۰۰ هزار دستگاه خودرو بازدید کرد. 

همچنین در مراسم‌هایی جداگانه‌ که  با حضور وزیر صمت، مسئولان استانی ،محلی و مدیران ارشد گروه صنایع خودروسازی کرمان و منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم برگزار شد ، خطوط تولید باک پلیمری خودروهای کرمان موتور در مجموعه خودرو مهر  و تولید انبوه گیربکس CVT افتتاح و بهره برداری از آن آغاز شد.
بنابراین گزارش ،  سرمایه گذاری برای تولید باک پلیمری خودرو در منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم برای اولین بار  است که توسط بخش خصوصی صورت می گیرد. این خط تولید با استفاده از تکنولوژی روز و استاندارد یورو ۶ با ظرفیت تولید ۳ باک بر دقیقه و با سرمایه گذاری ۳.۵ میلیون دلاری راه اندازی شده و قرار است باک های مورد نیاز محصولات کرمان موتور از جمله  کی ام سی ایگل، جی ۴ و اس ۳ از این خط تولید تامین شود.

خط تولید گیربکس اتوماتیک CVT نیز با هدف تامین قوای محرکه برای محصولات کرمان موتور راه اندازی شده است. اما با توجه به ظرفیت ها و توانمندی های فنی  امکان تولید گیربکس برای سایر خودروسازان از جمله گروه خودروسازی سایپا نیز فراهم شده است.
خط تولید گیربکس اتوماتیک CVT قرار است بستری برای تولید گیربکس خودروهای جک J۴ ، جک S۳ و شاهین سایپا باشد. 
این خط تولید از شرکت پانچ بلژیک خریداری شده و طراحی و توسعه این گیربکس ها بر مبنای استانداردهای روز این کمپانی طراحی و توسعه یافته است.
با افتتاح  خط تولید گیربکس کرمان خودرو با ظرفیت سالانه ۱۵۰ هزار دستگاه در سال، علاوه بر جلوگیری از خروج ارز  ، زمینه  اشتغال زایی برای ۲۵۰ نفر بصورت مستقیم نیز فراهم شده است.

خط تولیدگیربکس CVT و باک پلیمری خودرو کرمان موتور باحضور وزیر صمت افتتاح شد

خط تولیدگیربکس CVT و باک پلیمری خودرو کرمان موتور باحضور وزیر صمت افتتاح شد

برچسب‌ها:

نظر شما