شناسهٔ خبر: 67278675 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جای خالی بخش تعاون در برنامه نامزدهای ریاست جمهوری

اراک - ایرنا - رییس اتاق تعاون استان مرکزی گفت: متاسفانه تاکنون در برنامه‌ها و دغدغه‌هایی که نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری مطرح کرده‌اند مسئله تعاون نادیده گرفته شده است.

صاحب‌خبر -

«حسین خسروبیگی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، خاطر نشان کرد: شعار سال توسط مقام معظم رهبری جهش تولید با مشارکت مردم بر پایه توجه به شرکت‌های تعاونی در نظر گرفته شده است و نقش تعاونی‌ها در اقتصاد غیر قابل انکار است.

وی ادامه داد: تعاون کلیدی‌ترین راهبرد اقتصادی است و این مسئله می‌طلبد نامزدهای انتخاباتی توجه بیشتری به مقوله تعاون داشته باشند.

رییس اتاق تعاون استان مرکزی تاکید کرد: نیاز است با برنامه و دیدگاه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری در خصوص تعاون آشنا شد که مقدمه آن پرداختن این افراد به مقوله تعاون و ارائه دیدگاهشان است.

خسروبیگی افزود: بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی اقتصاد کشور بر سه پایه دولتی،تعاونی،خصوصی استوار است ، همچنین بر اساس قانون برنامه های پنج ساله(پنجم) سهم بخش تعاون از اقتصاد کشور میباست تا ۲۵ درصد ارتقاء یابد که تا کنون محقق نگردیده، وحد اقل انتظار تعاونگران کشور از رئیس‌جمهور چهاردهم ، اجرای قوانین بر جای مانده بخش تعاون اقتصاد جمهوری اسلامی ایران است.

وی خاطر نشان کرد: غلبه به تحریم‌ها با اقتصاد مردمی عجین است که رییس جمهور در این خصوص نقش تعیین کننده دارد به همین دلیل رویکرد نامزدهای انتخاباتی در خصوص تعاون باید برای جامعه مشخص شود.

رییس اتاق تعاون استان مرکزی با اشاره به تصویب سند توسعه بخش تعاون در هیات دولت شهید آیت‌الله رییسی، گفت: سند مذکور خدمت ارزنده دولت سیزدهم به بخش تعاون بود و انتظار این مهم وجود دارد که توجه به بخش تعاون در دولت آینده نیز تداوم داشته باشد.

نظر شما