شناسهٔ خبر: 67278662 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

رئیس دانشگاه پیام نور لرستان:

پدیدارشناسی انسان معاصر رسالت استاد-رسانه را در جامعه سنگین‌تر می‌کند

زهره گودرزی

رئیس دانشگاه پیام نور لرستان گفت: پدیدارشناسی "انسان معاصر"در عصر رسانه و موج سوم تمدن بشری، رسالت "استاد-رسانه" را در جامعه سنگین‌تر می‌کند.

صاحب‌خبر -

عزت‌الله سپهوند امروز ۳۱ خردادماه در همایش گرامیداشت شهید چمران که با مشارکت دانشگاهیان استان به میزبانی دانشگاه لرستان در تالار شهید سلیمانی برگزار شد، با اشاره به لزوم پدیدارشناسی انسان معاصر، روی خط سیر نظریه‌ی موجی تمدن، اظهار کرد: انسان پس از عبور از موج تمدن مبتنی بر "کشاورزی" و ساختن ابَرتصویر "انسان-کشاورز" و گذار از موج دوم عصر "صنعت" و ساختن استعاره‌ی "انسان-صنعتگر"، در موج سوم تمدن مبتنی بر "رسانه" و حکمرانی رسانه‌ای به ابَرتصویر "انسان-رسانه" رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: در خط سیر دیگری دانشگاه‌های جهان از نسل‌های سه‌گانه‌ی آموزش محور، پژوهش محور و کارآفرین، به ساحتِ نسل‌های چهارم و پنجمِ جامعه‌محور و حکمرانی علمی بر جامعه رسیده‌اند.

رئیس دانشگاه پیام نور لرستان اضافه کرد: نقطه‌ی تلاقی این دو خط موازی رسیدن به پدیداری به نام "استاد-رسانه" است و استاد متعهد معاصر ایرانی با رسالت ابلاغی "جهاد تبیین" باید مسلح به سلاح رسانه برای کنشگری در عرصه‌ی حکمرانی علمی و یا به‌عنوان حلقه‌ی میانی حاکمیت و مردم، روشنگری برای موج‌آفرینی در صحنه‌هایی همچون انتخابات با مشارکت حداکثری مردم و انتخاب اصلح باشد.

انتهای پیام

نظر شما