شناسهٔ خبر: 67278605 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: بسیج نیوز | لینک خبر

کاهش آسیب‌های اجتماعی با ورود تشکل‌‌های مردم‌نهاد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل گفت: در دولت سیزدهم کاهش آسیب‌های اجتماعی با بهره‌گیری از توان تشکل‌های مردم نهاد و پیشگیرانه جز رویکردها و اولویت‌های اصلی بوده است.

صاحب‌خبر -

کاهش آسیب‌های اجتماعی با ورود تشکل‌‌های مردم‌نهاد

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، رضا قاسمیان صبح پنجشنبه در نشست تشکل‌های مردمی استان اردبیل اظهار داشت: به جای توسعه و بال و پر دادن به نهادها و سازمان‌های دولتی، شایسته است در حل بسیاری از امور و مشکلات جامعه از ظرفیت تشکل‌های مردم پایه استفاده شده تا بستر تفاهم بیشتر در جامعه فراهم آید.

وی تصریح کرد: دولت سیزدهم با احساس مسئولیت در عرصه کاهش آسیب‌ های اجتماعی ورود پیدا کرد و سعی داشت تا با نگاه واقع‌بینانه و تدبیر امور بسیاری از آسیب‌ها را کاهش داده و یا به بهبود وضعیت اجتماعی کمک کنند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار اردبیل ساختار جامعه را ساختار توانمند در بهره‌گیری از ظرفیت سمن‌ها و تشکل‌های مردم اعلام کرد و گفت: با توجه به اینکه در حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی و توانمندسازی گروه‌‌های مختلف به ویژه جوانان و نوجوانان از نگاه علمی و واقع‌بینانه باید بهره گرفت، ضرورت دارد به دور از هرگونه نگاه اغراق‌آمیز بتوان در این حوزه برنامه‌ریزی درستی را انجام داد.

قاسمیان ظرفیت بی‌نظیر تشکل‌‌های مردم‌نهاد و سمن‌ها را در حل مشکلات و گره‌ها یادآور شد و افزود: در استان اردبیل وجود 2 هزار تشکل با تنوع خدماتی که ارائه می‌کنند، بسترهای خوبی را فراهم کرده تا بخش عظیمی از مشکلات فرهنگی، آموزشی، اجتماعی، اقتصادی و... رفع شده و به تقویت مؤلفه‌های همگرایی کمک شود.

به گزارش تسنیم، در این نشست جمعی از فعالان تشکل‌های مردم نهاد در حوزه‌های مختلف دیدگاه‌ها، نظرات و پیشنهادات خود را برای بهبود فعالیت‌ها مطرح و از متولیان به ویژه سازمان امور اجتماعی خواستند تا نسبت به حل مشکلات و گره‌گشایی در این بخش گام‌های جدی برداشته شود.

برچسب‌ها:

نظر شما