شناسهٔ خبر: 67278584 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در گفت‌وگو با ایرنا عنوان شد:

تامین مسکن شاغلین واحدهای صنعتی در قم با جدیت دنبال می‌شود

قم - ایرنا - مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قم گفت: تامین مسکن شاغلین واحدهای تولیدی در موقعیت مناسب از مهم‌ترین دغدغه‌های بخش صنعت استان است و ما آن را با جدیت دنبال می‌کنیم.

صاحب‌خبر -

وحید آشتیانی روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: با همکاری تولیدکنندگان و صنعتگران استان، به تلاش برای حل این مشکل ادامه می‌دهیم و امیدواریم این اقدام کمک شایانی به توسعه صنعت و اشتغال در قم باشد.

وی افزود: مسکن شاغلین واحدهای صنعتی، یکی از موضوعات مهم و حیاتی در توسعه صنعت و اقتصاد هر کشور است. حضور و تامین مسکن مناسب برای کارگران و کارکنان در نزدیکی واحدهای صنعتی، علاوه بر افزایش رضایت و قدرت تولید، به افزایش کارایی و بهبود شرایط کاری منجر می‌شود.

وی خاطر نشان ساخت: ارائه راهکارهای مناسب و اجرای اقدامات جدی در این زمینه، می‌تواند به بهبود شرایط کاری، افزایش تولید و توسعه صنعتی کشور کمک شایانی نماید.

آشتیانی گفت:‌ همکاری بین دولت، صنعت و نهادهای مربوطه برای پیگیری و اجرای برنامه‌های مناسب در زمینه تامین مسکن کارکنان واحدهای صنعتی بسیار اهمیت دارد.

وی بیان داشت: با فراهم کردن مسکن در نزدیکی واحدهای صنعتی، هزینه‌های ترابری کاهش می‌یابد و این امر موجب کاهش هزینه‌های نهایی تولید می‌شود.

وی با اشاره به عوامل افزایش رضایت و حضور کارگران در شهرک‌های صنعتی، افزود: توجه به تأثیر مسکن مناسب برای کارکنان بر احساس امنیت، راحتی و آرامش فردی آنها است. این امر منجر به افزایش رضایت، حضور و فعالیت مفید کارکنان در محل کار می‌شود.

آشتیانی گفت: موضوع مسکن کارگران در جریان حضور استاندار و مدیران استان طی هفته جاری در شهرک صنعتی شکوهیه نیز مطرح و قرار شد موضوع توسط شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی، این مطالبه استانی پیگیری و اجرا شود.

وی افزود: به دنبال این گفت‌وگوها، انتظار می‌رود که با انجام تحقیقات و مشاوره با صنایع مختلف، راهکارهای مناسبی برای تامین مسکن شاغلین واحدهای صنعتی در استان قم ارائه شود و این اقدام به بهبود شرایط کاری و افزایش تولید در این منطقه منجر گردد.

بخش صنعت در استان قم یکی از نمونه‌های موفق فعالیت مردمی و بخش خصوصی در حوزه اقتصاد است و تقریبا تمام واحدهای تولیدی استان به صورت غیر دولتی و توسط بخش خصوصی اداره می‌شود.

امروز صنعت قم علاوه بر گسترش کمی،‌ در زمینه تعمیق بخشی به فعالیت‌های صنعتی و توسعه کیفی فعالیت‌ها نیز اقدام‌های گسترده‌ را آغاز کرده که از جمله آن ارتقای بهره‌وری و تولید محصولات مورد نیاز کشور از طریق بسیج ظرفیت‌های داخلی می‌باشد که نمونه آن در صنایعی همچون صنعت لوازم خانگی استان قابل مشاهده‌است.

مسئولان قم تاکید دارند از ابتدای روی کار آمدن دولت سیزدهم با تلاش‌های انجام‌شده افزون بر ۴۰ هزار شغل در این استان ایجاد شد؛ در همین رابطه یکی از رویکردهای مهم مدیریت استان در این بخش، ضمن تثبیت و افزایش فرصت‌های شغلی، کاهش نرخ بیکاری به زیر هشت درصد است.

بخش صنعت از جمله حوزه‌های پرتقاضا برای جذب نیروی کار است، در همین رابطه استفاده از نیروی انسانی ماهر همواره به عنوان یکی از مهمترین عوامل موفقیت واحدهای تولیدی مطرح است که به‌همین منظور موضوع مهم تامین نیروی انسانی مورد نیاز واحدهای تولیدی فعال استان توسط دستگاه ‌های متولی با جدیت دنبال می‌شود.

در بخش صنعت، استان قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، درودگران، فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هر کدام از آنها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

نظر شما