شناسهٔ خبر: 67278498 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فردا | لینک خبر

ایمانی: مشارکت در انتخابات بیش از ۵۰ درصد است

یک تحلیل‌گر سیاسی در مورد فضای انتخاباتی حاکم بر جامعه گفت: پیش‌بینی من این است که انتخابات آتی پرشورتر از ۱۱ اسفند و مشارکت بالای ۵۰ درصد خواهد بود.

صاحب‌خبر -

یک تحلیل‌گر سیاسی در مورد فضای انتخاباتی حاکم بر جامعه گفت: پیش‌بینی من این است که انتخابات آتی پرشورتر از ۱۱ اسفند و مشارکت بالای ۵۰ درصد خواهد بود.

ناصر ایمانی تحلیل‌گر مسائل سیاسی درباره فضای انتخاباتی، گفت: احتمالا انتخاباتی پر شورتر از انتخابات ۱۱ اسفند خواهیم داشت، پیش‌بینی من این است که مشارکت بالای ۵۰ درصد باشد و اگر میزان مشارکت در همین حد باشد احتمال اینکه انتخابات به دور دوم کشیده شود، نیز وجود دارد.

وی اظهار کرد: برنامه‌ها تا الان به صورت مونولوگ برگزار شده، اما با برگزاری مناظرات علاوه بر این‌که فضا گرم‌تر خواهد شد، امکان ارزیابی مردم از نامزدها نیز در این تقابل بین نامزدی بیشتر می‌شود که هر نامزدی چقدر توانایی ارائه برنامه و پاسخگویی به سوالات را دارد.

این تحلیل‌گر سیاسی به تببین بایسته‌های رفتار نامزدها در ادامه تبلیغات انتخاباتی، بخصوص در مناظرات تلویزیونی پرداخت و اظهار کرد: نامزدها نباید از چارچوب‌های اخلاقی خارج شده و به اتهام‌زنی و تهمت‌زنی آنچنان که قبلا شاهد بودیم، روی آورند.

ایمانی تأکید کرد: نامزدها در فرآیند تبلیغات باید از تحریک احساسات مردم خودداری کنند. از آن‌جا که برخی از حرف‌ها صرفا با هدف نوعی پوپولیسم بیان می‌شود، هیجانی کردن و احساساتی کردن فضا امر مناسبی نیست. گرچه این پدیده به منظور افزایش مشارکت خوب است، اما اگر مبتنی بر واقعیت نباشد نوعی عوا مفرینی به حساب می‌آید.

وی به نامزدهای انتخابات توصیه کرد: از دادن وعده‌های غیرممکن اجتناب کنند که در پی آن مجبور نشوند آن وعده را اجرا کنند که در این صورت کشور را دچار مشکل می کنند، یا اگر اجرا نکنند به هر حال خلف وعده انجام شده است. بنابراین نامزدها باید وعده‌هایی بدهند که در دوران ریاست جمهوری قابلیت اجرایی شدن داشته باشند.

تحلیل گر مسائل سیاسی درخصوص مواضع و برنامه‌هایی که تاکنون از سوی ۶ نامزد انتخابات بیان شده، تصریح کرد: بنده صحبت‌ها و وعده‌های نامزدها را تا امروز در مجموع مثبت ارزیابی می‌کنم و معتقدم در چارچوب وعده‌هایی است که می‌شود آنها را اجرا کرد، ولو مقداری با سختی. اما مهم مناظرات است که ممکن است برخی از نامزدها مطلبی را مطرح کنند و نامزد دیگر در مقام پاسخ‌گویی چیز دیگری بیان کند و فضا را به نوعی عوض کند.

ایرنا

نظر شما