شناسهٔ خبر: 67278456 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مردمی بودن و عدالت محوری از ویژگی های مشترک شهیدان بهشتی و رئیسی است

استاندار کرمان گفت: مردمی بودن، ولایت مداری، تقید دینی، عدالت محوری، مدیریت جهادی از ویژگی های مشترک شهید بهشتی و شهید رئیسی است.

صاحب‌خبر -

استاندار کرمان به ویژگی های مشترک شهید بهشتی و شهید رئیسی اشاره کرد و گفت: مردمی بودن، ولایت مداری، تقید دینی، عدالت محوری، مدیریت جهادی، استکبارستیزی و مظلومیت از جمله ویژگی های مشترک شهید بهشتی و شهید رئیسی است. 
محمدمهدی فداکار در همایش محوری هفته قوه قضائیه استان کرمان افزود: شهید بهشتی به نقش بی بدیل مردم، اعتقاد داشتند و دائما با مردم در ارتباط بودند و شهید رئیسی نیز همین گونه بودند و تواضع و فروتنی ایشان در برابر مردم و شنیدن دغدغه های مردم و تلاش برای رفع مشکلات آنها مثال زدنی است.
  وی ضمن اشاره به این مطلب که شهید بهشتی در برهه های حساسی از انقلاب اسلامی به نفع نظام جمهوری اسلامی ایران سکوت کردند و شهید آیت الله رئیسی نیز همینگونه بودند، تاکید کرد: کار آیت الله رئیسی تعطیل بردار نبود و هیچگاه کار را رها نمی کردند. 


وی با اشاره به فرمایش امام راحل درباره شهید بهشتی مبنی بر اینکه "شهید بهشتی مظلوم زیست و مظلوم مرد و خار چشم دشمنان اسلام بود"، اظهارداشت: شهید رئیسی به مانند شهید بهشتی در همه جا مبانی دین مبین اسلام و آرمان های انقلاب را مطرح می کردند و در هر جایگاهی از مظلوم دفاع می کردند که نمونه های آن را در دفاع ایشان از غزه و .... دیده ایم.


استاندار کرمان با اشاره به این مطلب که کار دستگاه قضایی، بسیار دشوار است، تاکید کرد: امسال هفته قوه قضاییه در حالی برگزار می شود که غم بزرگ از دست دادن رئیس جمهور شهید، بر همه چیز سایه انداخته است.


فداکار تصریح کرد: شهید آیت الله رئیسی گرچه رئیس قوه مجریه بود اند، اما فرزند قوه قضائیه هستند که ویژگی های مشترکی با شهید بهشتی داشته اند و شهید بهشتی ثانی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران شناخته می شوند.


وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در حال حاضر  40 همت پروژه در حوزه آب، ورزش و صنعت، در استان آماده افتتاح است که با افتتاح این پروژه ها، اشتغال زایی مناسبی در استان محقق خواهد شد.

نظر شما