شناسهٔ خبر: 67278399 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

احتمال جاری شدن سیلاب در مازندران

هواشناسی مازندران در خصوص افزایش حجم رودخانه ها و ریزش سنگ در محورهای کوهستانی برای امروز و فردا هشدار داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، کارشناس هواشناسی گفت: شبانه روز گذشته شاهد رگبار و رعد وبرق در ارتفاعات مرکزی و غربی استان بودیم و بیشترین بارشها از بلده و دلیر چالوس به میزان ۵ میلیمتر گزارش شده است.

غلامپورافزود: دیروز گلوگاه و ساری با بیشینه دمای ۳۴ درجه گرمترین و دلیر چالوس صبح امروز با کمینه دمای ۸ درجه سانتیگراد خنک ترین مناطق استان بودند.

او گفت: نقشه های پیش یابی هواشناسی نشان می دهد که امروز و فردا (پنجشنبه و جمعه) هوای استان صاف تا نیمه ابری است و در ساعات بعدازظهر و شب در دامنه ها و ارتفاعات رگبار و رعد وبرق را خواهیم داشت.

کارشناس هواشناسی افزود: جاری شدن سیلاب محلی و نقطه ای، افزایش حجم رودخانه ها و ریزش سنگ در محورهای کوهستانی از پیامدهای این سامانه بارشی است.

غلامپور توصیه کرد از اسکان در حاشیه و بستر رودخانه ها و مسیل ها، عدم استقرار در مناطق مرتفع و از چرای دام در بستر رودخانه ها جلوگیری شود.

او گفت: دریا امروز موج کوتاه دارد و برای فعالیت های دریایی مناسب است.

<div id="video-display-embed-code_11233625"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4264055/11233625?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما