شناسهٔ خبر: 67278354 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

نماینده مردم ملایر:

نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ایران، بر معادلات جهانی تاثیر می‌گذارد

مهناز روزبهانی

نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر حساسیت انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو، اظهار کرد: با توجه به شرایط حاکم بر جهان و منطقه خاورمیانه، به‌طور قطع نتیجه انتخابات ریاست جمهوری بر معادلات جهانی تاثیر می‌گذارد.

صاحب‌خبر -

حجت الاسلام والمسلمین احد آزادی‌خواه به ایسنا گفت: انتخابات پیش رو به چند جهت از حساس‌ترین انتخابات دوران انقلاب به شمار می‌رود؛ یکی از آنها این است که شهادت آیت الله رئیسی کشور را عزادار کرد و کل کشور را تحت تاثیر قرار داد و حادثه‌ای بود که قابل پیش‌بینی نبود.

وی ادامه داد: طبیعتاً همه مقدماتی که برای سایر انتخاباتی از این دست از قبل در نظر می‌گرفتند و تدبیر می‌کردند، در این شرایط خاص و فرصت کم، باید سریع مهیا شود و زمان کافی برای فراهم‌سازی مقدمات همچون سایر انتخاب‌ها در کشور فراهم نیست.

آزادی‌خواه با بیان اینکه قرارگرفتن در چنین موقعیتی روی حساسیت این انتخابات می‌افزاید و از طرف دیگر ما شرایط خاص منطقه را داریم، گفت: حمله صهیونیست‌ها به مردم مظلوم غزه به عنوان یک اتفاق غیر انسانی قلب هر فردی را در گوشه گوشه این جهان به درد می‌آورد و احساسات بشردوستانه را جریحه‌دار می کند.

نماینده مردم ملایر با اشاره به تحت تاثیر قرارگرفتن جهان و نگاه منطقه خاورمیانه نسبت به این قضیه، افزود: موضع‌گیری‌های دو کشور ابرقدرت سیاسی و اقتصادی و دفاعی شامل چین و روسیه به نفع جمهوری اسلامی ایران و بازنگری و بازخوانی نظم نوین جهانی با تغییر استراتژیک نظرات این کشور و به طبع سایر کشورهای جهان، شرایط را برای جمهوری اسلامی ایران در منطقه و کل جهان حساس کرده است.

وی تصریح کرد: تمام این شرایط دست به دست هم داده است که دولت آینده باید استراتژیک‌های فراملی و دیپلماسی‌های مختص به خود داشته باشد؛ از طرف دیگر شهید دکتر امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه در زمان آیت الله رئیسی کاری را در منطقه آغاز کردند تحت عنوان  "دیپلماسی جهان اسلام" که باید مدیریت بشود.

آزادی‌خواه افزود: برآیند همه این موارد، نشان می‌دهد در انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو، همه اقشار جامعه باید با دقت بصیرت و آگاهی مضاعفی شرکت کنند.

نماینده مردم ملایر گقت: مسئولین مربوطه باید تلاش کنند با وجود گلایه‌مندی مردم نسبت به شرایط اقتصادی که البته درست هم هست، سطح مشارکت عمومی جامعه در انتخابات پیش‌رو بالا برود.

آزادی‌خواه اظهارکرد: هیچ کدام از این گلایه‌مندی‌ها، دلیل قانع کننده‌ای برای عدم مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری پیش‌رو نیست و ما مطمئن هستیم که ملت همیشه در صحنه ایران فهیم‌تر از آن هستند که آینده کشور خود را درگیر چنین مسائلی بکنند.

وی بر لزوم انتخاب " فرد اصلح" به عنوان رئیس جمهور آینده کشور در گام دوم تاکید کرد و گفت: " فرد اصلح" کسی است که مشکلات کشور را بداند راهکارهای آنها را تدوین کرده باشد و برای رفع موانع و محل مشکلات تدبیر کند و عزم راسخی داشته باشد.

انتهای پیام

نظر شما