شناسهٔ خبر: 67278269 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

رئیس ستاد انتخاباتی قالیباف در استان اصفهان:

به‌دنبال اثبات توانمندی کاندیدای خود هستیم و به تخریب دیگران نمی‌پردازیم

رئیس ستاد انتخاباتی قالیباف در استان اصفهان گفت: ما به‌دنبال اثبات توانمندی کاندیدای خود هستیم و به تخریب و نفی دیگران نخواهیم پرداخت و سعی می‌کنیم کار را به‌گونه‌ای پیش ببریم که به مشارکت حداکثری برسیم و انتخاب فرد اولویت دوم ما است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدعلی مهره‌کش پیش از ظهر امروز _پنجشنبه سی‌ویکم خرداد_ در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: هر شش کاندیدایی که از فیلتر شورای نگهبان عبور کردند، برای ما محترم هستند و باید به آن‌ها احترام گذاشته شود.

وی افزود: آنچه درباره قالیباف می‌گوئیم، نفی دیگران نیست، بلکه به این دلیل است که کارنامه قالیباف در طول این ۴۵ سال به‌ویژه پس از دوران دفاع مقدس با فراز و فرودهای زیادی همراه بوده و کارآمدی ایشان در مواجهه با بحران‌ها و حوادث غیرمترقبه و توانمندی برای اجماع اقوام ایرانی ثابت شده است.

رئیس ستاد انتخاباتی محمدباقر قالیباف در استان اصفهان تصریح کرد: به نظر می‌رسد قالیباف رئیس‌جمهور موفقی باشد و مسیر کشور را در مسیر خدمت بدون منت و هیاهو با اتکا به ظرفیت داخلی جلو ببرد.

مهره‌کش ادامه داد: در مجموعه مدیریتی دوران قالیباف می‌توان توانمندی به‌کارگیری جوانان را مشاهده کرد؛ در دوران دفاع مقدس غالب افراد تحت پوشش وی بوده‌اند، در لشکر ۵ نصر که جزو لشکرهای خط‌شکن دفاع مقدس بود، می‌توان بهره‌گیری از نیروی جوان را دید، همچنین بیشتر مسئولان و معاونان ایشان نیروهای جوان بوده‌اند، اما همین که بتوان جمعی را مدیریت کرد هنر است.

وی خاطرنشان کرد: مشاوران قالیباف در شهرداری هم جوانان بودند و ایجاد پارک‌ها، فرهنگسراها و محیط‌های بانشاط نشان‌دهنده این است که او به جوانان اعتماد جدی دارد.

مهره‌کش تاکید کرد: بیشترین هم و غم قالیباف برای جوانان ازدواج، تأمین مسکن و ایجاد اشتغال آن‌ها است.

رئیس ستاد قالیباف در استان اصفهان در پاسخ به سوال خبرنگار ایمنا در خصوص تعداد ستادهای اصلی و فرعی محمدباقر قالیباف در استان اصفهان گفت: ستاد مرکزی شهرستان اصفهان به همراه ستادهای اصلی ۲۸ شهرستان استان فعال شده است و علاوه بر این در سه شهر به دلیل ویژگی‌های که داشتند ستادهای بیشتری دایر شده است، با این حال به دلیل گستردگی شهر اصفهان این ستاد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار بوده و تاکید شده است ستادهای فرعی به‌سرعت فعال شوند که امیدواریم از امروز ستادها نیز کار خود را آغاز کنند.

وی درباره هزینه‌های جاری ستادهای انتخاباتی قالیباف ابراز کرد: بخشی از هزینه‌ها را تهران تقبل می‌کند که بیشتر اقلام تبلیغاتی است و بخشی دیگر از هزینه‌ها هم از طریق کمک‌های مردمی تأمین خواهد شد.

مهره‌کش در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار ایمنا در خصوص اجماع محمدباقر قالیباف با دیگر کاندیداها به ویژه سعید جلیلی گفت: اعتقاد دارم اجماع کار بسیار خوب، لازم و مانع سردرگمی مردم در رأی دادن است، اما با ورود ستادها به اجماع کاندیداها موافق نیستم، چرا که اعتقاد دارم همه ستادها به نامزد خود علاقه‌مند هستند و بنابراین بهتر است اجماع در میان خود نامزدها انجام و نتیجه به مردم اعلام شود.

وی در ادامه به سوالات دیگر خبرنگاران پاسخ داد و در خصوص مشکلات آب شرب و مسائل زیست محیطی استان اظهار کرد: کشور ما جزو مناطق خشک دنیا محسوب می‌شود، اما بیشتر مشکل ما مدیریت آب است، اگر بتوانیم درست مدیریت کنیم هم زاینده‌رود احیا خواهد شد و هم مشکلات آب سایر مناطق کشور حل خواهد شد.

رئیس ستاد انتخاباتی قالیباف در استان اصفهان مصرف آب در کشور را بی‌رویه دانست و گفت: با وجود خشکسالی در برخی مناطق میوه‌های پرآب کشت می‌شود، اگر سیل خوزستان مدیریت می‌شد و این آب به سمت اصفهان، یزد و قم هدایت می‌شد، مشکلات آب در برخی مقاطع برطرف می‌شد، اما بی‌کفایتی مسئولان یا پیوست شدن بعضی مسائل قومیتی موجب شد که سیل خوزستان را نابود کند و آب به سمت مرکز نیاید.

وی تاکید کرد: باید آب را از طریق اعمال قوانین محدودکننده برای مصرف بی‌رویه یا ساختن سدهای خاکی یا آبخیزداری مناسب مدیریت کنیم که نمونه این مدیریت را می‌توان در دوران تصدی قالیباف بر شهرداری تهران مشاهده کرد، ایشان در این زمینه برنامه دارد و با استفاده از فناوری‌های روز و ساخت سدها و تونل‌های مورد نیاز بحران آب را به صورت قابل قبولی مدیریت خواهد کرد.

مهره‌کش با بیان اینکه با مدیریت صحیح آب می‌توانیم شاهد بهبود مسائل زیست‌محیطی مانند آلودگی هوا در کشور باشیم، گفت: توسعه بی‌رویه شهرک‌های صنعتی در اطراف اصفهان یا نبود الزام بعضی کارخانجات بر استفاده از شیوه‌های نوین به جای سنتی از جمله موارد ایجاد مشکلات زیست‌محیطی در استان اصفهان است که با مدیریت مناسب می‌تواند برطرف شود.

وی در خصوص رها کردن مجلس برای شرکت در انتخابات ریاست‌جمهوری توسط محمدباقر قالیباف گفت: مشکل بزرگ ما در کشور قانون نیست چون ما تا حد زیادی قانون داریم؛ مشکل کشور ما اجرای قانون است؛ در برنامه‌های توسعه گذشته نیز قرار بود به رشد ۸ درصدی برسیم، اما نرسیدیم چون اعتقاد به برنامه و عمل به برنامه مهم است و این مورد در ادوار گذشته نبود.

رئیس ستاد انتخاباتی قالیباف در استان اصفهان ادامه داد: علت حضور قالیباف در انتخابات این است که می‌گوید به برنامه هفتم معتقد است و آن را حاصل دولت شهید رئیسی و مجلس می‌داند و قصد دارد آن را اجرا کند.

وی در خصوص نگاه قالیباف به رسانه و صاحبان آن اظهار کرد: رسانه یکی از تاثیرگذارترین گروه‌های جامعه بر فرهنگ و فکر مردم است و هر چه به جلو می‌رویم این تأثیرگذاری را بیشتر مشاهده خواهیم کرد.

مهره‌کش تاکید کرد: به یقین توجه قالیباف به معیشت اصحاب رسانه و استفاده از فناوری‌های نوین در این عرصه و ایجاد فضای مناسب برای کار سالم، پویا و اثربخش در رسانه است و ارتباط ایشان با رسانه‌ها در شهرداری و مجلس گویای این مطلب است.

وی پیرامون برنامه‌های دولت قالیباف در حوزه مسکن ابراز کرد: اعتقاد قالیباف استفاده از ظرفیت‌های دولتی و زمین‌های رها برای ساخت مسکن کم‌هزینه تر نسبت به مسکن‌های فعلی است و بر اساس کارنامه ایشان در شهرداری تهران این توانمندی از ایشان قابل تصور است.

رئیس ستاد انتخاباتی قالیباف در استان اصفهان در خصوص فعالیت‌های انتخاباتی این کاندیدای ریاست‌جمهوری گفت: ما در ستاد قالیباف فعالیت‌های انتخاباتی خود را به صورت ساختاری از پنجشنبه هفته گذشته آغاز کردیم و در حال حاضر در سطح استان ستادهای تبلیغاتی شکل گرفته است و فعالیت‌هایی انجام می‌شود و طی دو روز آینده فعالیت‌های بیشتری در سطح جامعه خواهیم داشت.

وی ادامه داد: سعی داریم در تبلیغات رعایت اخلاق را داشته باشیم و هیچ‌گاه وارد حواشی نشویم؛ ما به‌دنبال اثبات توانمندی کاندیدای خود هستیم و به تخریب و نفی دیگران نخواهیم پرداخت و سعی می‌کنیم کار را به‌گونه‌ای پیش ببریم که به مشارکت حداکثری برسیم و انتخاب فرد اولویت دوم ما است.

مهره‌کش تاکید کرد: تلاش کردیم از همه ظرفیت‌های جامعه حتی افرادی که ممکن است با ما تفاوت گفتاری داشته باشند استفاده کنیم و با آن‌ها تعامل داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: احتمالاً قالیباف به اصفهان سفر خواهد کرد که جزئیات آن تا بعدازظهر اعلام خواهد شد.

رئیس ستاد انتخاباتی قالیباف در استان اصفهان درباره عملکرد دیگر کاندیداها گفت: یکی از کارهای رسانه این است که فارغ از دیدگاه‌های سیاسی به نقد درست نپردازد و نقاط مثبت یک مسئول را منعکس کند چیزی که در دهه ۹۰ آن را ندیدیم و رسانه‌ها نقاط ضعف و قوت را درست منعکس نکردند، در حالی که رسانه برای جامعه باید آگاهی‌بخش، سالم و بدون تعصب باشد.

وی خاطرنشان کرد: اگر قالیباف انتخاب شد خوشحالیم و اگر انتخاب نشد همه مکلفیم از رئیس‌جمهور منتخب حمایت کنیم و نقاط ضعف را منصفانه بگوییم، در عین حال باید رئیس‌جمهوری را انتخاب کنیم که کارهای نمادین او نمونه‌ای از اقدامات جامع و عمومی او باشد؛ قالیباف بر اساس عملکرد گذشته خود نشان داده است اگر کار نمادین انجام دهد، نمونه‌ای از کار بزرگی است که در آینده انجام خواهد داد.

نظر شما