شناسهٔ خبر: 67278140 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

با حضور استیون سودربرگ؛

ویگو مورتنسن و ۲ بازیگر دیگر در کارلووی واری ۲۰۲۴ تجلیل می‌شوند

ویگو مورتنسن، کلایو اوون، دنیل برول در جشنواره فیلم کارلووی واری تجلیل می‌شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ورایتی، ویگو مورتنسن بازیگر و کارگردان، کلایو اوون بازیگر و دانیل برول بازیگر و کارگردان در جشنواره فیلم کارلووی واری ۲۰۲۴ تجلیل می‌شوند.

این جشنواره که مهم‌ترین رویداد سینمایی اروپای مرکزی و شرقی است در همین راستا با فیلم «مردگان صدمه نمی‌زنند» مورتنسن افتتاح می‌شود.

جشنواره همچنین دیروز (چهارشنبه) خبر داد استیون سودربرگ کارگردان و تهیه‌کننده و نیکول هولوفسنر فیلمنامه‌نویس و کارگردان مهمان این رویداد خواهند بود.

مورتنسن، اوون و برول هر یک جایزه رییس جشنواره را دریافت خواهند کرد.

این جشنواره همچنین درام «نزدیکتر» ساخته مایک نیکولز محصول ۲۰۰۴ را به نمایش می‌گذارد که اوون برای بازی در آن نامزد جایزه اسکار شده بود.

برول نخستین کارگردانی خود را با عنوان «همسایه بغلی» که در برلیناله ۲۰۲۱ نمایش داده شد، در کارلووی واری همزمان با دریافت جایزه‌اش روی پرده خواهد داشت.

در گرامیداشت سودربرگ ۲ فیلم «کافکا» (۱۹۹۱) و «آقای. کنف» (۲۰۲۱) به عنوان بخشی از برنامه مروری بر آثار این فیلمساز در تجلیل از صدمین سالگرد کافکا و در بخشی با عنوان «آرزوی سرخپوست بودن: کافکا و سینما» نمایش داده می‌شود.

کارلووی واری در تجلیل از هولوفسنر سه فیلم او شامل «لطفا بده» (۲۰۱۰)، «به اندازه کافی گفته شد» (۲۰۱۳) و «تو به احساسات من صدمه می‌زنی» را نمایش می‌دهد.

میشل فرانکو فیلمساز مکزیکی، جوهو کوسمانن فیلمساز فنلاندی، سرگئی لوزنیتسا فیلمساز اوکراینی، رونار رونارسون فیلمساز ایسلندی، دانیله لوکتی فیلمساز کهنه‌کار ایتالیایی و تی وست فیلمساز آمریکایی دیگر فیلمسازان حاضر در این مراسم هستند که با جدیدترین فیلم‌های خود در کنار تماشاگران کارلووی واری می‌ایستند. این فیلم ها شامل «خاطره» فرانکو، «سه‌گانه خاموش» کوسمانن، «تهاجم» لوزنیتسا، «وقتی نور می‌شکند» رونارسون، «اعتماد» لوچتی و «ماکسسسین» (MaXXXine) وست می‌شود.

فرانکو علاوه بر این به عنوان مربی برای ۱۰ فیلمساز آینده اروپایی یک مستر کلاس انحصاری در ۲ جولای برگزار خواهد کرد.

نظر شما