شناسهٔ خبر: 67278100 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

گشایش دهمین نمایشگاه صنایع دستی کشور در بجنورد

دهمین نمایشگاه تولیدات صنایع‌دستی کشور در بوستان بش قارداش بجنورد گشایش یافت.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان‌شمالی در مراسم افتتاح این نمایشگاه گفت: نمایشگاه تولیدات صنایع دستی کشور با ۲۰۰ غرفه برپا شده است و تولیدات بیش از ۵۰ رشته صنایع دستی در آن به نمایش گذاشته شده است. علی مستوفیان افزود: معرفی آثار صنایع دستی در نمایشگاه‌ها و عرضه مستقیم آن به مردم می‌تواند نقش مهمی در رونق تولیدات این رشته داشته باشد. این نمایشگاه تا سوم تیر در بوستان بش قارداش بجنورد برای بازدید علاقه‌مندان دایر است.
 با هدف حمایت از صاحبان صنایع و همچنین خریداران صنایع دستی در محل نمایشگاه و با ارائه خدمات برخط و صدور کارت اعتباری برای خریداران تا سقف ۲۰ میلیون تومان توسط صندوق کارافرینی امید انجام می‌شود. بیش از ۱۸ هزار نفر صنعتگر فعال دارای مجوز در ۶۹ رشته صنایع‌دستی مشغول به فعالیت هستند.

در حاشیه این نمایشگاه بانوان عشایر خراسان شمالی در سیاه چادر‌های خود با غذا‌های گرم محلی همچون  آش رشته، مست آبه، نان‌های محلی، قطاب، قتلمه و انواع دم نوش‌ها میزبان شهروندان هستند.

انواع گلیم و سفره کردی، جاجیم، پارچه‌بافی، چادرشب‌بافی و حوله‌بافی، کلاه کرکی، دوخت لباس‌های سنتی، زیورآلات محلی، چاروق، انواع سفال از مهم‌ترین هنر‌های دستی خراسان شمالی محسوب می‌شود.

<div id="video-display-embed-code_11233564"><script type="text/JavaScript" src="https://www.iribnews.ir/fa/news/play/embed/4264030/11233564?width=600&height=350"></script></div>

نظر شما