شناسهٔ خبر: 67277954 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

با برگزاری دوره‌های تخصصی

ارتقای مهارت ١۵٠٠ امدادگر هلال احمر اصفهان در دستور کار است

اصفهان- ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال احمر اصفهان گفت: دانش و مهارت یکهزار و ۵٠٠ امدادگر و نجاتگر این نهاد در استان با برگزاری دوره‌های تخصصی در سال جاری ارتقا می‌یابد.

صاحب‌خبر -

محمد نوید متقی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: دوره‌های تخصصی هلال احمر برای نجاتگران و امدادگران با محوریت بازآموزی امداد و کمک‌های اولیه است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان اصفهان ادامه داد: افزایش دانش و مهارت نجاتگران سبب بهبود امداد و نجات در حوادث مختلف طبیعی و غیر طبیعی می‌شود.

متقی خاطرنشان کرد: کمک‌های اولیه، علایم حیاتی، بررسی مصدوم و انواع روش‌های ارزیابی، احیای قلبی - ریوی (CPR) ، جلوگیری از خونریزی، پانسمان و حمل مصدوم از جمله مباحثی است که در دوره‌های تخصصی امداد و نجات بازآموزی می‌شود.

وی با بیان اینکه توجه به مباحث اجتماعی و فرهنگی نیز جزو رویکردهای اصلی هلال احمر به‌شمار می‌رود، گفت: داوطلبان استان اصفهان در طرحی با عنوان «نیابت» و با مشارکت خیران با حضور در ۱۵ سرای سالمندان و تعدادی خانه ضمن دلجویی از ٢ هزار و ٢١٩ سالمند، بسته های غذایی و بهداشتی به ارزش ۲ میلیارد و ۶۲۵ میلیون ریال به آنان اهدا کردند.

متقی تصریح کرد: در این طرح همچنین جمعی از پزشکان داوطلب با حضور در منزل سالمندان آنان را بطور رایگان ویزیت کردند.

به گزارش ایرنا، استان اصفهان بالغ بر سه هزار و ۸۷۵ نجاتگر و امدادگر هلال احمر، ۲۳ هزار عضو جوان و ۱۵ هزار داوطلب ثبت شده در سامانه دارد.

نظر شما