شناسهٔ خبر: 67277947 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران:

تداوم طرح زندگی با آیه ها درمحرم/ شبکه تبلیغی صبرا و اسما فعال شد

بابل- مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران طرح زندگی با آیه ها را سه ساله بیان کرد و گفت: این طرح در ماه محرم نیز ادامه می یابد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد مهدی شریف تبار صبح پنجشنبه در نشست با خبرنگاران با تبریک دهه امامت و ولایت اظهار کرد: خداوند را شاکر هستیم که ترویج امر اهل بیت را به ما عطا کرده است.

وی با گرامی داشت سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: تبلیغ و انتشار اخبار دینی و مهندسی اخبار، انتشار خوبی‌ها و معارف مسئله مهم است.

وی ترویج معارف و نشر اهل بیت را از جمله وظایف و کارکردهای سازمان تبلیغات اسلامی بیان کرد و گفت: با توجه به تفکیک وظایف سازمان تبلیغات و شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، تبیین مؤثر اسلام ناب و گفتمان سازی بر اساس اولویت انقلاب و مقابله با تهاجم فرهنگی رسالت هویتی است و راهبری در زیست بوم تبلیغی و اطلاع رسانی دینی و بهره گیری از هسته‌ها و سرمایه‌های اجتماعی از مأموریت‌ها است.

وی با بیان اینکه در مازندران بیش از ۴۵۰۰ هیئت مذهبی و چهار هزار مداح و ذاکر فعال هستند، افزود: بیش از ۹۳۲ مؤسسه به خانه قرآنی نیز در استان فعالیت می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با اشاره به سرمایه‌های اجتماعی متصل به سازمان افزود: در ماه محرم سال قبل بیش از ۱۳۰۰ مبلغ به مناطق مختلف استان اعزام شده است و مجموع اعزام‌های مناسبتی، ملی و مذهبی به بیش از ۱۱ هزار نفر می‌رسد.

برپایی ۹۷ همایش آموزشی و توجیهی

حجت الاسلام شریف تبار از برپایی ۹۷ همایش آموزشی توجیهی طی سال قبل در استان خبر داد و گفت: تاکنون ۲۱۰۰ نفر مبلغه در سامانه شمع ثبت نام کردند.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران یادآور شد: سال قبل در ۱۴۵ پایگاه فرهنگی در سواحل و تفرجگاهی و ۱۱۰ نمازخانه بین راهی نیز خدمات رسانی شد.

حجت الاسلام شریف تبار از برپایی ۶۰ کارگاه آموزشی و مهارت آموزی و برپایی مهرواره باتور و محله همدل در استان با هدف کنشگری بانوان در جبهه جهاد تبیین خبر داد و گفت: بیش از دو هزار بانوی فعال مسجدی در این مهرواره شرکت کردند و مازندران رتبه سوم کشوری را کسب کرد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران به مهرواره محلی همدل با هدف گره گشایی از نیازمندان با محوریت مسجد اشاره و اضافه کرد: مازندران در این پویش نیز رتبه دوم کشوری را کسب کرده است.

وی مهرواره هوای نو را از دیگر پویش‌ها بیان کردو گفت: مازندران در چند عرصه از جمله ساختار تشکیلات و هیئت، هیئت و خدمات اجتماعی و غیره رتبه‌های برتر را کسب کرده است.

هیأت بزرگترین شبکه اجتماعی

مدیر کل تبلیغات اسلامی مازندران با تاکید بر اینکه هیئت به عنوان نهاد ویژه کاهش اجتماعی می‌توان مورد اعتماد قرار گیرد، از هیأت به عنوان بزرگترین شبکه اجتماعی یاد کرد و گفت: امروز هیئت در عرصه‌های مختلف از جمله جوانی جمعیت و خانواده و غیره در میدان است.

وی به موضوع جمعیت اشاره و اضافه کرد و با بیان اینکه متغیرهای مختلفی دارد، گفت: آسیب‌های تک فرزندی، سقط جنین و شکوه مادری از جمله مسائلی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی از کسب رتبه برتر تبلیغات اسلامی مازندران به عنوان دستگاه برتر در جوانی جمعیت و خانواده معرفی شد.

حجت الاسلام به تشکیل شورای ستایشگری اشاره و اضافه کرد: این ضرورت ترکیبی از مداحان قدیمی و پیشکسوتان، شاعران و غیره است و جزو اولین استان‌هایی بودیم که شورای عالی ستایشگری را شکل دادیم.

وی با اشاره به افزایش شمار معتکفان در استان گفت: سال گذشته ۳۵۵ مسجد اعتکاف پرداختند و حدود ۲۳ هزار نفر در استان در این مراسم شرکت کنند.

وی از راه اندازی شبکه تبلیغی صبرا و اسماً خبر داد و گفت: ۳۰۰ نفر عضو این شبکه تبلیغی هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران با بیان این که طرح زندگی با آیه‌ها در ماه محرم نیز ادامه می‌یابد، گفت: این طرح سه ساله خواهد بود.

نظر شما