شناسهٔ خبر: 67277940 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

تولید اولین خودروی برقی فراری با قیمت بیش از ۵۰۰ هزار دلار

محبوبه محمدآبادی

یک منبع آگاه اعلام کرد که اولین خودروی برقی فراری حداقل ۵۰۰ هزار یورو (۵۳۵ هزار دلار) قیمت خواهد داشت زیرا این خودروساز لوکس برای افتتاح کارخانه‌ای آماده می‌شود که این مدل را تولید کند و می‌تواند تولید را تا یک سوم افزایش دهد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، این برند ایتالیایی که به خاطر موتورهای بنزینی شهرت دارد، اعلام کرد که اواخر سال آینده یک خودروی برقی روانه بازار خواهد کرد و قیمت ارائه شده نشان می‌دهد که اطمینان دارد رانندگان فوق العاده ثروتمند برای آن آماده هستند و این در شرایطی است که رقبای بازار قیمت خودروهای الکتریکی را کاهش می‌دهند.

این خودروی اسپورت الکتریکی در مسیر عرضه در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۵ قرار دارد.

این منابع همچنین به رویترز گفتند که دومین فراری برقی در حال تولید است. اگرچه هنوز در مراحل اولیه خود است. به گفته این منابع، پس از تولید کمتر از ۱۴هزار دستگاه خودرو در سال گذشته، انتظار می‌رود تولید کارخانه به حدود ۲۰ هزار دستگاه برسد.

فراری سال گذشته اولین خودروی پلاگین هیبریدی خود را با نام SF۹۰ به بازار عرضه کرد و در تلاش است خط تولید خود را برقی کند. تا سال ۲۰۲۶، فراری قصد دارد ۶۰ درصد از فروش خودروهای برقی یا هیبریدی باشد.

در همین حال، لامبورگینی به طور رسمی اولین خودروی ۱۰۰ درصد الکتریکی خود، لانزادور را در آگوست گذشته معرفی کرد و قصد دارد فروش اولین مدل برقی خود را در سال ۲۰۲۸ آغاز کند.

انتهای پیام

نظر شما