شناسهٔ خبر: 67277933 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

وزیر کشور:

شهید جمهور با جدیت پیگیر طرح‌ اقدام ملی مسکن بود

وزیر کشور گفت: اجرای طرح‌ اقدام ملی مسکن یکی از افتخارات دولت سیزدهم است و شهید جمهور همواره پیگیر اجرای بی چون و چرای این طرح اساسی بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار، احمد وحیدی روز پنجشنبه در مراسم اهدای زمین به خانواده‌های خوش جمعیت استان مرکزی در شهر جدید امیر کبیر اراک، افزود: شتاب بخشی به پروژه های مسکونی کشور مدیون حمایت‌های شهید جمهور است.

وی ادامه داد: اجرای قانون جوانی جمعیت نیز یکی دیگر از افتخارات دولت سیزدهم است و امروز یکی از وعده‌های رییس جمهور شهید شامل ساخت مسکن ملی و جوانی جمعیت محقق شده است.

وزیر کشور اظهار کرد: در هشت سال قبل از دولت سیزدهم دچار رکود شدید در حوزه مسکن بودیم و باید آنچه از قبل مانده بود نیز به اتمام می رسید، همچنین کارهای در دست اقدام باید آغاز می شد، از طرفی رکود شدید اقتصادی و رشد منفی تورم نزدیک به ۶۰ درصد وجود داشت و شهید رئیسی در این شرایط دولت را تحویل گرفتند که گفته می شد حتی مشکل آب کشور هم بدون حل مسائل ما با آمریکا درست نمی شود اما این باور ۱۰۰ درصد غلط و شرک آلود بود.

وحیدی با بیان اینکه شهید جمهور پروژه‌های مختلفی از جمله در حوزه مسکن را در این شرایط آغاز کردند، گفت: به گفته وزیر راه و شهرسازی عملیات اجرایی دو میلیون و ۶۰۰ هزار مسکن در کشور آغاز شده است. این کار در دو سال اول دوره نخست دولت سیزدهم صورت گرفت که کاری شگفت انگیز بود، در حالی که مسکن مهر در دوره دوم دولت وقت انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: مسکن یکی از نیازهای ضروری مردم است و تامین آن برای افراد نیازمند کاهش بار بر دوش دولت است و امروز خوشبختانه تحویل مسکن در سراسر کشور انجام می شود.

وزیر کشور گفت: شهید رییسی تمام تلاش خود را برای توسعه اقتصادی کشور و حل مشکلات مردم بکار گرفت که در حوزه اقتصاد احیای واحدهای تعطیل و در حوزه مشکلات مردم هم ساخت ۲ میلیون ۶۰۰ هزار واحد مسکونی را در کارنامه درخشان خود دارد.

وحیدی تاکید کرد: امید است رئیس جمهور آینده راه شهید رئیسی در ساخت مسکن و توجه ویژه به تولید را ادامه دهد.

نظر شما