شناسهٔ خبر: 67277847 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: میزان | لینک خبر

کنعانی: اقدام کانادا خصمانه و مغایر با موازین حقوق بين‌الملل است

سخنگوی وزارت امور خارجه ضمن محکوم کردن اقدام ضد ایرانی دولت کانادا، بر حق ایران برای پاسخ متناسب و متقابل در قبال این اقدام تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری میزان - ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه، اقدام سیاسی، غیرمتعارف و نابخردانه دولت کانادا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را شدیدا محکوم کرد.

کنعانی این تصمیم نسنجیده دولت کانادا را حرکتی خصمانه و مغایر با موازین و اصول پذیرفته شده حقوق بین‌الملل، از جمله برابری حاکمیت‌ها و مداخله نکردن در امور داخلی دولت‌ها و مصداق تعرض به حاکمیت ملی ایران دانست.

کنعانی گفت: این حرکت غیرمسئولانه و تحریک‌آمیز در امتداد مسیر اشتباهی است که دولت کانادا طی بیش از یک دهه اخیر تحت تاثیر طیف جنگ‌طلبان و ناقضین واقعی حقوق بشر و بانیان اصلى تروریسم در پیش گرفته است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، نهادی حاکمیتی برآمده از متن ملت ایران و دارای هویت رسمی و قانونی منبعث از قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران است که همگام با دیگر ارکان نیرو‌های مسلح، مسئولیت پاسداری از امنیت ملی و مرز‌های کشور و نیز کمک به امنیت و ثبات پایدار در منطقه از طریق مقابله با پدیده شوم تروریسم را برعهده دارد.

کنعانی تاکید کرد: اقدام مشمئزکننده دولت کانادا علیه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، هیچ تاثیری در تولید قدرت مشروع و بازدارنده و افزایش سطح و دامنه اقتدار این نیروی پرافتخار برآمده از متن ملت ایران ندارد.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه، گفت: جمهورى اسلامى ایران حقوق خود را در پاسخ متناسب و متقابل در قبال این اقدام مغایر حقوق بین‌الملل و علیه ملت و دولت ایران برای خود محفوظ می‌داند.

انتهای پیام/

نظر شما