شناسهٔ خبر: 67277556 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تب و تاب انتخابات هم‌پای گرمای هرمزگان

بندرعباس - ایرنا - تب و تاب رقابت‌های چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هم‌پای گرمای هوا در هرمزگان بالا گرفته است و ستادهای تبلیغاتی و هواداران کاندیداها هر لحظه بر شور و حرارت این رقابت‌ها در فضای حقیقی و مجازی اضافه می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، مطلب را از اینجا شروع می‌کنیم که در بندرعباس شهرداری ۷۰ نقطه را به برای نصب بیلبوردها، پوسترها و بنرهای تبلیغاتی ۶ کاندیدا مشخص کرده است و کاندیداهای این دوره از انتخابات، یکی پس از دیگری از همین محل‌های تعیین شده، به شهروندان لبخند می‌زنند.

"تریبون آزاد " نیز در سه نقطه بندرعباس پیش بینی‌شده تا موافقان و مخالفان شرکت در انتخابات و همچنین طرفداران و منتقدان هر یک از کاندیداها بتوانند رو در روی یکدیگر نظراتشان را بیان کنند.

این تریبون‌های آزاد در پارک شهید دباغیان، پیاده راه حافظ و بازارچه شهرک پیامبر اعظم (ص) با هدف پاسخگویی به سوالات و شبهات سیاسی مردم و به ویژه نسل جوان جانمایی شده‌اند تا نتیجه نهایی آن، افزایش شور انتخاباتی و مشارکت حداکثری باشد.

ستادهای مرکزی تبلیغات کاندیداها نیز عملا در بندرعباس راه‌اندازی شده تا کانونی برای برنامه‌ریزی مدیران ستادها و پاتوق هواداران برای بحث های داغ اجتماعی و سیاسی در هوای گرم جنوب باشد.

اما در فضای مجازی، هوای رقابت از این هم داغ‌تر است و هر روز صبح کاربران شبکه‌های اجتماعی به محض بیدار شدن از خواب، خود را عضو ده‌ها کانال و گروه انتخاباتی در این شبکه‌ها می‌بینند.

کانال‌ها و گروه‌هایی که به نظر می رسد برخی اعضایش تا هشتم تیر کاری جز تبیین گفتمان کاندیدای مورد نظرشان و نقد رقبا ندارند و در این عرصه گاهی چنان با شور و حرارت و اشتیاق بحث می‌کنند که گویی قرار است خودشان از یک گروه تلگرامی یا واتساپی در بندرعباس راهی ساختمان رییس جمهوری شوند.

یک مناظره تلویزیونی یا سخنرانی کاندیداها و افراد نزدیک به آنها برای گفت و گوها و چت‌های شب تا سحر کفایت می‌کند، چت‌هایی که روز بعد به محل کار مردم نیز راه پیدا کرده و نام ۶ کاندیدای این انتخابات را در گفت و گوهای حضوری پرتکرار می‌کند.

مزیت این شور و حرارت مجازی و حقیقی، آشنا شدن بیشتر مخاطبان این فضاها با کارنامه، عملکرد گذشته و حال کاندیداها و کمک به انتخاب اصلح است.

اما از سوی دیگر مجریان و برگزارکنندگان انتخابات در هرمزگان نیز در تلاشی شبانه‌روزی برای تحقق مشارکت حداکثری، مهیا کردن شعبات اخذ رای، پاسداشت آرای مردم، تامین امنیت و مراحل قانونی پس از برگزاری انتخابات در هرمزگان هستند.

به گفته مسئولان استانی ، نزدیک به ۲۲ هزار نفر در استان هرمزگان در رده‌های مختلف برگزاری زودهنگام و خارج از برنامه چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را بر عهده دارند.

گستردگی طولی استان هرمزگان از یک سو و تنوع سکونتگاه‌ها از جزایر گرفته تا مناطق کوهستانی شمال استان یا روستاهای دور از دسترس در شرق هرمزگان موجب شده تا بیش از ۷۰ شعبه اخذ رای در مناطق صعب‌العبور(سخت گذر) شناسایی و آماده شود تا حتی یک نفر نیز از حق مشارکت در تعیین سرنوشت کشور برای چهار سال آینده جا نماند.

به این منظور متولیان تدارک لجستیک و پشتیبانی برگزاری انتخابات در هرمزگان انواع وسایل نقلیه از نیسان و وانت گرفته تا بالگرد و شناور را برای هشتم تیرماه آماده کرده‌اند.

همه این‌ها در حالی است که هنوز هشت روز به زمان برگزاری انتخابات مانده است، تحرک و پویایی سیاسی ، اجرایی و نظارتی در تمامی بخش‌های مردمی و حاکمیتی هرمزگان موج می‌زند و هرچه به هشتم تیرماه نزدیک‌تر می‌شویم این موج بلندتر شده و تعداد بیشتری از مردم را با خود همراه می‌کند تا همگی را در ساحل امن سیاست به سرمنزل مقصود برساند.

نظر شما