شناسهٔ خبر: 67277555 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: اقتصاد نیوز | لینک خبر

گزارش «اقتصادنیوز» از بازار طلا و سکه

پیش‌بینی قیمت سکه امروز ؛ قیمت سکه پالس صعود گرفت؟/ یک احتمال درباره کاهش قیمت سکه

اقتصادنیوز: معامله‌گران بازار طلا و سکه معتقدند سکه امروز پالس افزایشی از اونس و دلار دریافت خواهد کرد و احتمال صعود قیمت در جریان معاملات وجود دارد.

صاحب‌خبر -
 عکس: اقتصادنیوز/ دانیال شایگان

به گزارش اقتصادنیوز،‌ بازار طلا و سکه آخرین روز کاری هفته را در حالی آغاز خواهد کرد که قیمت سکه خلاف روند دلار و طلا در جریان معاملات روز گذشته،‌ روند نزولی را تداوم بخشید و در کانال 39 میلیون تومان دست به عصا عقب نشینی کرد؛ روندی که از دو روز گذشته آغاز شده است و همچنان ادامه دارد تا این فلز گران‌بهای داخلی مرز 39 میلیون و 750 هزار تومان قرار بگیرد.

از جمله نکات جالب توجه معاملات روز گذشته، کاهشی شدن حباب سکه در پی روند صعودی دلار و اونس طلا بود،‌ افزایش 100 تومانی دلار و پیشروی قیمت اونس جهانی عاملی شد تا حباب سکه به 19 درصد برسد که از ابتدای خرداد کمترین میزان بود.

همچنین قیمت نیم سکه در پایان معاملات روز چهارشنبه با کاهش 100 هزار تومانی که داشت، به 22 میلیون و 400 هزار تومان رسید تا کمترین نرخ در سال 1403 را تجربه کند. بر اساس گزارش خبرنگار اقتصادنیوز، طلا اما در مسیر متفاوتی نسبت به سکه حرکت کرد و قیمت طلای آبشده با افزایش 50 هزار تومانی به میانه کانال 14 میلیون تومان بازگشت،‌ روندی که به گفته معامله گران بازار را در حالت بلوکه قرار داد و خالی فروشی را زیاد کرد. این روند باعث سود فروشندگان می شود و خریداران به منظور پیشگیری از ضرر،‌ دست از معاملات می کشند.

فنی های بازار معتقدند که طلای آبشده مرز حمایت مهم 14 میلیون و 380 هزار تومان قرار دارد و مقاومت مهم طلای آبشده هم در حوالی 14 میلیون و 700 هزار تومان است. به گفته تحلیلگران تثبیت قیمت آبشده در بالای این مرز می تواند مسیر افزایشی را کلید بزند.

سرنوشت طلا در بازار جهانی هم به مانند بازار ایران بود و اونس طلا دوباره مسیر صعودی را در پیش گرفت. ارزش هر اونس در لحظه تدوین این گزارش به 2341 رسیده است که نسبت به پایان معاملات روز گذشته رشد 9 دلاری داشته است. موضوعی که به گفته معامله گران بازار ناشی از داده‌های ضعیف فعالیت‌ اقتصادی آمریکاست و احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه سپتامبر را افزایش داده است.

اما پیش بینی معامله گران از روند حرکتی سکه در جریان معاملات امروز مبتنی بر دو مولفه اثرگذار بر قیمت این فلز گرانبهای داخلی است،؛ به گزارش اقتصادنیوز، این گروه بر این باورند که روند صعودی دلار و اونس طلا می‌تواند سد محکمی در مسیر کاهشی سکه باشد. معامله گران معتقدند محدوده 39 میلیون و 700 هزار تومان حمایت قوی برای سکه ندارد و از آغاز سال 1403 تا به امروز سکه، تنها یک بار در این محدوده قرار گرفته و پس از آن مسیر صعودی را در پیش گرفته و به کانال 40 میلیون تومان کوچ کرده است و همین امر باعث می شود تا نتوان به تداوم عقب نشینی سکه در جریان معاملات امروز امید داشت.

گروهی دیگر از فعالان بازار هم با اشاره به حباب قیمت سکه نسبت به حباب درهم و افزایشی بودن مولفه های موثر بر قیمت سکه‌ (دلار و اونس)‌ نسبت به تمایل بازار به افزایش قیمت خوش بین هستند.

نظر شما