شناسهٔ خبر: 67277488 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه رسالت | لینک خبر

تصویربرداری مقاومت لبنان از مراکز حساس رژیم اسرائیل

سکته امنیتی صهیونیست‌ها در حیفا

اقدام اخیر مقاومت لبنان بر فراز آسمان حیفا و تصویربرداری آن از مراکز مهم و حساس امنیتی رژیم اشغالگر قدس، مصداق بارز توان و قدرت میدانی و اطلاعاتی لبنانی‌ها در این آوردگاه مهم و تعیین‌کننده است.

صاحب‌خبر -
 اقدام اخیر مقاومت لبنان بر فراز آسمان حیفا و تصویربرداری آن از مراکز مهم و حساس امنیتی رژیم اشغالگر قدس، مصداق بارز توان و قدرت میدانی و اطلاعاتی لبنانی‌ها در این آوردگاه مهم و تعیین‌کننده است. اولین پیام مربوط به پیام بازدارندگی به کابینه بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی است، مبنی بر اینکه اگر وی دست به هرگونه حماقت بزند و قصد گسترش جنگ علیه لبنان را داشته باشد، همه مواضع نشان داده‌شده در ویدئویی که حزب‌الله منتشر کرد زیر آتش موشک‌های حزب‌الله خواهد بود.
 ضعف فنی صهیونیست‌ها 
پیام دوم مربوط به نشان دادن ضعف فنی ارتش رژیم صهیونیستی هست که حتی نتوانست تشخیص دهد پهپاد حزب‌الله در حال انجام عملیات تصویربرداری از مواضع حساس این رژیم در منطقه‌ای راهبردی مانند حیفاست.حزب‌الله نشان داد که به‌خوبی قادر به اجرای معادله‌های خود درگیری با دشمن صهیونیستی است، به‌طوری‌که اگر اسرائیل قصد نفوذ به آسمان لبنان را داشته باشد، حزب‌الله هم به شکلی عمیق‌تر به آسمان فلسطین اشغالی نفوذ می‌کند.پیام بعدی مربوط به اظهار قدرت اطلاعاتی و شناسایی مقاومت لبنان است؛ به‌طوری‌که ارتش اسرائیل حتی قادر به رصد ابزارهای اطلاعاتی و شناسایی حزب‌الله هم نیست، چه برسد به رهگیری و سرنگون کردن آن‌ها.مقاومت لبنان نشان داد، بانک اهدافی که در فلسطین اشغالی تعیین کرده شامل تأسیسات حیاتی و راهبردی رژیم صهیونیستی می‌شود که هرگونه هدف قرار دادن آن‌ها می‌تواند این رژیم را به‌طور کامل فلج کند.
 بی‌اعتمادی شهرک‌نشینان صهیونیست به نتانیاهو 
کارشناسان بر این باورند که ویدئوی مذکور حزب‌الله همچنین پیامی را منتقل می‌کند که هدف آن تشدید بی‌اعتمادی شهرک‌نشینان صهیونیست به ارتش اسرائیل است تا صهیونیست‌ها بدانند ارتش آن‌ها برخلاف ادعاهایی که می‌کند و باوجود حمایت‌های نامحدود آمریکا، بسیار آسیب‌پذیر است.بر همین اساس می‌توان گفت که شهرک‌نشینان، محافل، کارشناسان و نهادهای امنیتی، نظامی و سیاسی رژیم صهیونیستی امروز در برابر تحول غافلگیرکننده‌ای قرار دارند که پیش‌ازاین شاهد آن نبودند.این عملیات حزب‌الله قطعاً تأثیر روانی بسیار منفی و مخربی بر صهیونیست‌ها خواهد داشت و مقامات سیاسی و نظامی این رژیم مجبورند در محاسبات بعدی خود برای هر جنگ گسترده این مسئله را در نظر بگیرند و به‌این‌ترتیب گزینه‌های آن‌ها بسیار محدود می‌شود.علاوه بر نتایج بازدارنده‌ای که این عملیات اطلاعاتی و شناسایی حزب‌الله برای لبنان دارد، این اتفاق به تقویت و تحکیم موضع مقاومت و مردم فلسطین در نوار غزه هم کمک می‌کنند و اشغالگران متوجه می‌شوند اگر به دنبال گسترش جنگ در هر یک از جبهه‌ها باشند عواقب مرگباری در انتظارشان خواهد بود.
 اعتراف رسانه‌های عبری به شکست 
رسانه‌های عبری این اتفاق را عملیاتی خطرناک از سوی حزب‌الله دانستند و تأکید کردند: یک پهپاد حزب‌الله موفق شد وارد اسرائیل (فلسطین اشغالی) شود و اطلاعات مهمی را درباره مکان‌های حساس در شمال جمع‌آوری کرد و از مجموعه‌ای از مواضع مهم مانند بندر حیفا، فرودگاه، پایگاه‌های نظامی، مرکز رافائل، کارخانه اسلحه‌سازی، محله‌های مسکونی، مجتمع‌های تجاری و … تصویربرداری کرده و بعدازآن به‌سلامت به لبنان برگشت.این رسانه‌ها تصریح کرده‌اند که  حزب‌الله در پاسخ به تهدیدات اسرائیل درباره گسترش جنگ در شمال، از طریق انتشار ویدئویی از مواضع حساس اسرائیل، پیامی مخابره کرد، مبنی بر اینکه اگر تل‌آویو به دنبال آغاز حمله علیه لبنان باشد، حزب‌الله بانک اهداف زیادی در داخل اسرائیل (فلسطین اشغالی) دارد.
«شالوم بن حنان» مسئوسل سابق شاباک در این زمینه اعلام کرد: (سید) حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله هراندازه که جنگ طولانی‌تر شود، اعتمادبه‌نفس بیشتری پیدا می‌کند؛ زیرا همچنان می‌تواند به دستاوردهای اضافه‌تری برسد.
 نصرالله از جنگ نمی‌ترسد 
شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی هم گزارش داد: نصرالله به میل خود آتش را متوقف می‌کند و هر زمان که بخواهد آن را از سر می‌گیرد و مستنداتی که از حیفا منتشر شد این امر را ثابت می‌کنند.
این شبکه صهیونیستی به نقل از یک منبع امنیتی اسرائیلی اعلام کرد: نصرالله به دنبال جنگ نیست اما از آن‌هم نمی‌ترسد. تعداد راکت‌های شلیک‌شده به شهرک‌های شمالی توسط حزب‌الله از تعداد راکت‌هایی که از غزه به سمت اسرائیل (فلسطین اشغالی) شلیک‌شده بیشتر است و تعداد آن‌ها به ۵۰۰۰ فروند رسیده است. همچنین حدود ۱۰۰۰ خانه، جاده، زیرساخت‌های حیاتی، ساختمان‌های عمومی، تأسیسات و … تاکنون مورد هدف حملات حزب‌الله در ۸ ماه گذشته قرارگرفته‌اند.«گیورا ایلاند» رئیس پیشین شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی در گفت وگو با شبکه ۱۲ این رژیم گفت: اسرائیل اصرار دارد که حزب‌الله را به‌عنوان یک سازمان تروریستی معرفی کند، اما واقعیت آن است که حزب‌الله یک گروه یا یک سازمان نیست؛ بلکه یک ارتش پیشرفته است که مانند آن وجود ندارد.
حزب‌الله ۷۰ تا ۸۰ هزار نیرو دارد که آموزش‌دیده و کاملاً آماده و مجهز هستند. حزب‌الله در  ۱۰ سال گذشته توانسته ۲ غافلگیری بزرگ برای اسرائیل به وجود بیاورد که مورد اول مربوط به سلاح‌های دقیق و مورد دوم پهپادهای حزب‌الله است که مقابله با آن‌ها بسیار دشوار شده، ازجمله پهپادهایی که قدرت تصویربرداری یا حمله به اهداف حیاتی رسادارند.شبکه ۱۴ رژیم صهیونیستی هم با تمسخر اظهارات مقامات ارتش صهیونیستی درباره قدرت این ارتش در رصد و شناسایی اهداف متخاصم و همچنین دروغ‌های سخنگوی ارتش اسرائیل اعلام کرد: هشدارهای دروغین! همان‌طور که به نظر می‌رسد حیفا و مناطق حساس استراتژیک دیگر در شمال توسط حزب‌الله به تصویر کشیده شده است.
 هوکشتاین دست‌خالی از بیروت برگشت
رسانه‌های عبری همچنین تأکید کردند: نیروی هوایی اسرائیل باید پاسخ این سؤال را بدهد که حزب‌الله چگونه توانسته است بر فراز حیفا که گران‌ترین تأسیسات ارتش اسرائیل در آنجا واقع‌شده است، پرواز کند. حزب‌الله درحالی‌که ما را به مدت دو روز در وضعیت نیم‌خیز قرار داده بود، از همه مکان‌های استراتژیک ما در کل منطقه حیفا تصویربرداری می‌کرد.این شبکه صهیونیستی تصریح کرد: ویدئوی حزب‌الله از تصاویر مناطق حساس حیفا، پیامی صریح به اسرائیل می‌دهد، مبنی بر اینکه حزب‌الله در داخل اسرائیل (فلسطین اشغالی) در هوا، زمین و دریا حضور دارد و در حال برنامه‌ریزی برای آینده بوده و توانایی انجام حملات شدید را دارد. این عملیات یک شکست امنیتی بزرگ برای اسرائیل است و وضعیت در شمال بسیار بدتر از چیزی است که ما تصور می‌کنیم.

نظر شما