شناسهٔ خبر: 67277485 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۱۴۰ شعبه اخذ رای برای انتخابات در کبودرآهنگ پیش‌بینی شد

همدان-ایرنا- فرماندار شهرستان کبودرآهنگ گفت: ۱۴۰ شعبه اخذ رای برای برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، در این شهرستان پیش بینی شده است.

صاحب‌خبر -

مسلم غلامی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: ۸۶ شعبه اخذ رای در بخش مرکزی، ۲۸ شعبه در بخش شیرین سو و ۲۶ شعبه در بخش گل تپه مستقر می شود.

وی با بیان اینکه بر اساس دستورالعمل ابلاغی جلسه معتمدین تشکیل و از بین ۳۰ نفر معتمد دعوت شده هشت نفر به عنوان هیات اجرایی معتمدین انتخاب شدند گفت: هیات اجرایی انتخابات ریاست جمهوری شهرستان از معتمدین مردم و امانت دار آرا مردم در انتخابات پیش‌رو هستند.

فرماندار شهرستان کبودرآهنگ یادآور شد: در مجموع این شهرستان، سه هزار و ۱۰۰ نفر شامل عوامل ستادی و اجرایی فرایند اجرا، نظارت و تامین امنیت انتخابات را بر عهده خواهند داشت.

غلامی افزود: به دلیل محدودیت زمان، در این دوره از انتخابات فرایند انتخابات به صورت دستی انجام می‌شود و برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی امکانپذیر نیست.

وی با بیان اینکه ۱۲ کمیته برای برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در این شهرستان فعالیت می‌کنند که از آن جمله می توان به ستاد امنیت انتخابات، کمیته آموزش، پشتیبانی، مشارکت مردمی و اطلاع‌رسانی اشاره کرد.

فرماندار شهرستان کبودرآهنگ افزود: مقدمات و شرایط لازم برای برگزاری انتخابات سالم و امن در این شهرستان فراهم شده و آموزش عوامل اجرایی و کاربران انتخابات ریاست جمهوری، نمایندگان فرماندار و اعضای شعب نیز در دستور کار است.

غلامی با بیان اینکه تلاش همگانی برای جلب مشارکت حداکثری مردم در رویداد روز هشتم تیر از مهمترین اهداف عوامل اجرایی انتخابات است افزود: هماهنگی مطلوبی بین حوزه های امنیتی، پشتیبانی، فناوری، اجرا و نظارت وجود دارد و امیدواریم این شهرستان مانند ادوار انتخابات گذشته در روز سرنوشت‌ساز انتخابات ریاست جمهوری نیز بدرخشد.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهید آیت الله رییسی، بر ضرورت حفظ سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت در انتخابات تاکید کرد و گفت: برای ادامه این مسیر نورانی در حوزه انتخابات که همانا مراجعه به رای مردم است، بی‌طرفی برگزارکنندگان انتخابات اهمیت زیادی دارد.

شهرستان کبودرآهنگ با ۱۴۰ هزار نفر جمعیت، سه بخش، سه شهرستان و ۱۲۷ روستا، ۱۹ درصد مساحت استان همدان را تشکیل داده است.

به گزارش ایرنا، در پی شهادت آیت‌الله دکتر سید ابراهیم رییسی و همراهان ایشان، بر اساس اصل یکصد و سی و یکم قانون اساسی و مواد ۳۸ و ۳۹ قانون انتخابات ریاست جمهوری و تبصره‌های ذیل آنها، ستاد انتخابات کشور برای برگزاری چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، کار خود را آغاز کرده است.

انتخابات ریاست جمهوری، روز جمعه هشتم تیرماه سال‌جاری برگزار می‌شود.

نظر شما