شناسهٔ خبر: 67277377 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان ایلام خبر داد؛

اعـزام کـاروان سلامـت جمعیـت هلال احمـر به مناطـق محـروم دهلران

ایلام-مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان ایلام از اعـزام کـاروان سلامـت جمعیـت هلال احمـر به مناطـق محـروم دهلران خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری مهر، حمزه محمدی مقدم مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان ایلام از اعزام کاروان سلامت این جمعیت به مناطق محروم و کم برخوردار روستای کاور با همکاری شبکه بهداشت و درمان، بسیج سازندگی سپاه ناحیه دهلران، بهزیستی، کمیته امداد امام خمینی (ره)، موسسات خیریه و خیرین داوطلب این جمعیت خبر داد.

محمدی مقدم بیان کرد: کاروان سلامت جمعیت هلال احمر شهرستان دهلران با حضور پزشک داوطلب، کارشناس مامایی، کارشناس بینایی سنجی، پرستار، ماما، روان شناس و مددکار اجتماعی، نسخه پیچ و مسئول داروخانه، مربیان آموزشی و تیم سحر، میزخدمت ادارات و اعضای داوطلبان، جوانان، امدادگران و نجاتگران با هدف خدمت رسانی به مردم و اهالی مناطق کم برخوردار محدوده بخش مرکزی اعزام شدند.

وی در ادامه افزود: ویزیت رایگان، توزیع دارو، تب سنجی، تست غربالگری و کنترل فشار خون، بینایی و شنوایی سنجی، گفتار درمانی، وتوزیع بسته‌های بهداشتی و فرهنگی، مشاوره و تغذیه، ایجاد فضای دوستدار کودک توسط اعضای جوانان، کارگاه آموزش پیشگیری از مخاطرات و کلاس کمک‌های اولیه از دیگر خدمات صورت گرفته توسط کاروان سلامت و نیکوکاری اعزامی به مناطق کم برخوردار بود.

وی ادامه داد: در این کاروان سلامت ۲۰۰ نفر از اهالی روستای کاور به صورت کاملاً رایگان توسط پزشکان داوطلب ویزیت و همچنین ۳۰۰ نفر نیز از خدمات دارویی، آموزشی، مامایی، مشاور و مددکار اجتماعی، تب سنجی، کنترل فشار خون و … بهره‌مند شدند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر استان ایلام تصریح کرد: توزیع ۳۰ بسته معیشتی و بهداشتی، ایزوگام و لکه گیری ۲۰۰ متر سقف منازل برخی مددجویان جمعیت از دیگر اقدامات در راستای اجرای ارائه خدمات به مناطق محروم و کم برخوردار در قالب کاروان سلامت و چله خدمت بود.

محمدی مقدم ارزش کل خدمات برنامه کاروان سلامت به مناطق محروم و کم برخوردار در روستای کاور را یک میلیارد و پانصد میلیون ریال اعلام کرد و افزود: از محل کمک‌های خیرین و داوطلبان جمعیت هلال احمر و سایر دستگاه‌های اجرایی و حمایتی شهرستان دهلران تأمین شده است.

نظر شما