شناسهٔ خبر: 67277318 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

در گفتگو با مهر مطرح شد؛

جشن غدیر به شهر روح و زندگی می بخشد

الناز رحمت نژاد

مدیراجرایی موکب حضرت نجمه می گوید حضور موکب ها، گروه های سرود، مولودی خوانی و مستقر شدن اسباب در مسیر مهمانی ده کیلومتری شور و نشاط جامعه را بالا می برد و به شهر روح و زندگی می بخشد.

صاحب‌خبر -

سمیه یونسی مدیر اجرایی موکب حضرت نجمه (س) در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، درباره برپایی این موکب در مهمانی ده کیلومتری غدیر گفت: موکب حضرت نجمه (س) که سال ۱۴۰۲ به ثبت رسیده کاملاً مردمی بوده و وابسته به هیأت حسن جان است. خوشحال هستیم در بدو تأسیس هیأت و موکب در مهمانی ده کیلومتری غدیر حضور داریم، برای حضور در ایام اربعین هم در تلاش هستیم.

وی افزود: خواهران در این موکب مستقر هستند و مشغول خدمت رسانی خواهند شد. برای مهمانی ده کیلومتری غدیر ۵ هزار بطری آب معدنی، ۵ هزار شربت و ۵ هزار بستنی تدارک دیده شده و توزیع می‌شود. همچنین برای دخترهایی که تازه به سن تکلیف رسیده اند یا خانم‌هایی که حجاب سر کم‌تری دارند پیکسل حجاب و شال و روسری در نظر گرفته شده است.

مدیر اجرایی موکب حضرت نجمه (س) با اشاره به حضور گروه‌های سرود، مولودی خوانی و مستقر شدن اسباب بازی در مسیر مهمانی مذکور ادامه داد: مهمانی ده کیلومتری غدیر شور و نشاط اجتماعی را بالا می‌برد، روح و زندگی به شهر دمیده می‌شود. از همه قشرها در این مهمانی حضور دارند و به قول رهبر معظم انقلاب، بدن جامعه ما متدین هستند و ممکن است در ظاهر تفاوت‌هایی با هم داشته باشیم.

یونسی در پایان گفت: هدف از برپایی این مهمانی زنده نگه داشتن شعائر است. اگر عید غدیر فقط در تقویم باشد و برای آن برنامه در نظر گرفته نشود به فراموشی سپرده می‌شود. مردم ما آنقدر محب و مطیع اهل بیت (علیهم السلام) هستند، آنقدر در پیچ و خَم ها زندگی برای باز شدن گره‌های کور به ائمه (علیهم السلام) متوسل شده اند که نیازی نیست بخواهم آن‌ها را برای حضور در مهمانی ده کیلومتری دعوت کنم، چون می آیند.

نظر شما