شناسهٔ خبر: 67277313 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

سخنگوی یونیسف در غزه: به دلیل نابودی غزه توسط اسرائیل، همه فقیرتر هستیم

سخنگوی یونیسف در غزه بمباران بی‌امان و وحشیانه اسرائیل به سرزمین فلسطین را حمله به «انسانیت» توصیف کرد.

صاحب‌خبر -

جیمز الدر، سخنگوی صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) گفته است که «همه ما به دلیل حمله اسرائیل به غزه فقیرتر هستیم». او بمباران بی‌امان و وحشیانه اسرائیل به سرزمین فلسطین را حمله به «انسانیت» توصیف کرده است.

او در ویدئویی که از خان یونس در جنوب غزه در ایکس منتشر شده است، گفت: «همه ما باختیم. حملات به بیمارستان ها، حمله به خانه‌ها و دفاع از این حملات. اینها حملاتی است به بشریت مشترک ما.»

او گفت: مردم غزه نمی‌توانند تلویزیون را خاموش کنند یا چشمان خود را روی این وحشت‌ها ببندند و ما نیز نباید چنین کاری کنیم.

آنروا هفته گذشته اعلام کرد منطقه رفح که پیش از عملیات رژیم صهیونیستی میزبان یک میلیون و ۵۰۰ هزار فلسطینی بود اکنون به دلیل توحش ارتش این رژیم شاهد فرار گسترده آوارگان از این منطقه است.

آنروا تاکید کرد: با گذشت بیش از یک ماه از شروع عملیات ارتش صهیونیست در رفح که پیش‌تر منطقه امن محسوب می‌شد، بیشتر آوارگان فلسطینی فرار کرده و اکنون کمتر از یکصد هزار نفر در این منطقه حضور دارند. 

این نهاد وابسته به سازمان ملل افزود: ادامه عملیات ارتش اسراییل در غزه باعث آوارگی چندباره یک میلیون و ۷۰۰ هزار فلسطینی معادل ۷۰ درصد از جمعیت غزه شده است.

مترجم: اعظم پورکند

نظر شما