شناسهٔ خبر: 67318335 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

رئیس بانک شرعی اندونزی:

اندونزی فرصت پیشتازی در تجارت حلال را دارد

رئیس بانک شرعی اندونزی (BSI) در سخنانی تأکید کرد که کشورش این فرصت را دارد در بخش تجارت جهانی حلال پیشتاز شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایکنا به نقل از VOI، هری گوناردی، رئیس بانک جهانی حلال در اندونزی (BSI) در سخنانی اظهار کرد: اندونزی از شانس کافی برخودار است تا در بخش تجارت جهانی حلال در سطح دنیا پیشتاز شود. 

وی با بیان این موضوع تصریح کرد: این فرصت را می‌توان از طریق همکاری که BSI با طرف‌های داخلی و بین‌الملللی در یک رویداد استاندارد بین‌المللی به نام نمایشگاه بین‌المللی  BSI 202 انجام می‌دهد، محقق کرد.

وی که در کنفرانسی بین‌المللی شرکت کرده بود، گفت: BSI با مجموع حدود 65 میلیون شرکت کوچک و متوسط ​​در اندونزی، فرصت بسیار خوبی برای اندونزی فراهم کرده است تا با اجرای سبک زندگی حلال به یک کشور پیشتاز در تجارت حلال در سطح جهانی تبدیل شود.

علاوه بر این، هری گوناردی ارزیابی کرد که کشورش همچنین فرصت ایجاد یک مرکز جهانی برای تولیدکنندگان محصولات حلال به عنوان قطب تولیدکنندگان حلال در سراسر جهان را داشته باشد.

وی افزود: صنعت حلال، بخشی است که دارای پتانسیل و تقاضا یا تقاضای زیادی هم در اندونزی و هم در سطح جهانی است.

رئیس بانک شرعی اندونزی گفت: اندونزی به عنوان کشوری با بیش از 85 درصد جمعیت مسلمان، مطمئناً فرصت بسیار خوبی برای تبدیل شدن به یک کشور پیشتاز در بخش حلال در جهان و اجرای سبک زندگی حلال در هر فعالیتی را دارد.

پیش از این معروف امین معاون، رئیس جمهور اندونزی ابراز امیدواری کرده بود که برگزاری نمایشگاه بین‌المللی توسط BSI یک فعالیت روتین باشد تا صنعت شریعت اسلامی اندونزی بتواند بیش از پیش توانایی خود را در کشورهای دیگر گسترش دهد.

انتهای پیام

نظر شما