شناسهٔ خبر: 67277165 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

آغاز واکسیناسیون پاکبانان در آبادان

پاکبانان آبادان در برابر هپاتیت ب واکسینه می شوند.

صاحب‌خبر -

آغاز واکسیناسیون پاکبانان در آبادان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما آبادان؛ سرپرست مرکز بهداشت آبادان از آغاز واکسیناسیون پاکبانان به عنوان گروه پر خطر خبر داد و گفت: پاکبانان به عنوان گروه پر خطر شناخته می‌شوند و واکسیناسیون هپاتیت برای آنان بعد از کرونا از سر گرفته می شود.

 پاکبانان می‌توانند برای غربالگری از به پایگاه‌های ۵ مهر، ابن سینا و پایگاه قدر کوی ولیعصر رو به روی باشگاه پیروز مراجعه کنند.

دکتر روح الله شکری افزود: با توجه به اینکه پاکيزگي و طراوت شهر، مرهون زحمات پاکبانان عزيز است و ما قدردان آنان هستيم، و پاکبانان از گروه های پرخطر و مشاغل با خطر در معرض آلودگی محسوب می شوند، لذا جهت پیشگیری از ابتلاء این عزیزان به هپاتیت و بالارفتن سطح ایمنی بدن آنها تزریق واکسیناسیون هپاتیت Bبصورت رایگان در دستور کار مرکز بهداشت قرار گرفت. 

 این مقام مسؤل در حوزه سلامت یادآور شد: بهترین راه جهت پیشگیری از ابتلاء به هپاتیت انجام واکسیناسیون است. لذا افراد دارای مشاغل پرخطر ابتلا به هپاتیتB می توانند با انجام آزمایش تیتر آنتی بادی هپاتیت ب، و در صورت نیاز به تزریق واکسن هپاتیت، برای افزایش سطح ایمنی خود این واکسن را بصورت رایگان از مرکز بهداشت دریافت کنند.

 در صورت مواجهه با هر نوع از راه های انتقال ذکر شده می توانند جهت دریافت مشاوره رایگان و اخذ داروهای پیشگیری و نیز انجام واکسیناسیون به مرکز مشاوره بیماریهای رفتاری واقع در احمد آباد خیابان ۱۵ اصلی-نبش فرعی ۶ مراجعه کنند.

نظر شما