شناسهٔ خبر: 67277107 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرکل تعاون گلستان خبر داد؛

تحقق ۱۴ درصدی تعهد اشتغال در گلستان

گرگان - مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان میزان تعهد اشتغال استان در سال جاری را بیش از ۲۳ هزار نفر اعلام کرد و گفت: تا کنون ۱۴ درصد از این آمار تحقق پیدا کرده است.

صاحب‌خبر -

حسینعلی خواجه مظفری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تعهد اشتغالی که وزارت تعاون برای گلستان در سال ۱۴۰۳ مشخص کرده است ۲۳ هزار و ۱۰۰ نفر است.

وی با اشاره به اینکه ۱۴ درصد از این آمار تحقق پیدا کرده است، افزود: اشتغال حدود سه هزار نفر توسط دستگاه‌های اجرایی به ثبت رسید.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان گفت: در بحث اشتغال یکی از سیاست‌هایی که در دستور کار وزارت خانه و دولت قرار گرفته است توجه ویژه به فارغ التحصیلان دانشگاهی است.

وی یادآور شد: از تعداد تعهدی که برای اشتغال استان به ثبت رسیده سه هزار و ۶۰۰ نفر مربوط به فارغ التحصیلان دانشگاه‌های گلستان است که تا کنون ۳۴۰ نفر به ثبت رسیده است و می‌توان گفت حدود ۹ و نیم درصد تعهد تحقق پیدا کرده است.

ثبت نام ۰ ۱ هزار نفر در سامانه مشاغل خانگی

خواجه مظفری اظهار کرد: سال گذشته از میزان تعهد اشتغال که برای استان به ثبت رسیده بود ۱۱۷ درصد آن تحقق پیدا کرد اما با بازدیدهای میدانی که انجام شد نزدیک ۸۰ درصد اشتغال ایجاد شده واقعی بود.

وی در خصوص اعتبارات مشاغل خانگی هم افزود: سال گذشته میزان اعتبارات استان در این حوزه ۱۲۰ میلیارد تومان بود که توانستیم تمام اعتبار را جذب کنیم و همین موضوع باعث شد تا اعتبارات ما در سال جاری افزایش یابد.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان گفت: امسال میزان اعتبارات مشاغل خانگی در گلستان به ۱۵۰ میلیارد تومان رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: طی یک سال گذشته تعداد ۱۰ هزار نفر در سامانه مشاغل خانگی برای دریافت تسهیلات ثبت نام کردند که اولویت پرداخت با افرادی است که در سال گذشته ثبت نام کردند.

نظر شما