شناسهٔ خبر: 67318405 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

جلیلی: در دولت‌شان اقتصاد و سانتریفیوژ را ‌از دست دادند‌

کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: همان‌هایی که می گفتند ما کاری می کنیم که با این برنامه هم سانتیفیوز بچرخد و هم اقتصاد بچرخد، هم سانتیفیوزرا از دست دادند و هم در اقتصاد دلار ۳ هزار تومانی ۳۰ هزار تومان شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اهواز، سعید جلیلی‌ در جمع مردم اهواز با بیان اینکه ‌خوشحالم که توفیق پیدا کردم در میلاد مبارک امام هادی (ع) در این شهر دوست داشتنی که پر از خاطرات است، حضور پیدا کنم، اظهار داشت: علمای بزرگی در طول تاریخ در این منطقه منشا آثار و ادامه مکتب اهل بیت بودند،‌ امروز چرا خوزستان اینقدر اهمیت دارد؟ اهمیت خوزستان امروز اهمیت معمولی نیست. دفاع مقدس تنها یک عملیات نظامی نبود بلکه هر کدام از عملیات‌های دفاع مقدس گنج پرارزشی برای ملت ایران است. خوزستان فقط جنبه معنوی نیست. خداوند به برخی از کشورها به هر کدام یک نعمت داده‌است اما محیطی که خوزستان عزیز ما دارد همه نعمت‌های الهی است.

وی با اشاره به در پیش بودن انتخابات افزود: امروز در یک انتخاب بزرگ هستیم؛ روند 10 سال گذشته را دیدید که کسانی آمدند و برنامه لازم برای استفاده از ظرفیت‌های مادی و معنوی را نداشتند. آنها فقط با چند توافق با دشمنان ملت، آن هم با کوتاه آمدن از حقوق ملت سرگرم بودند. وقتی همه امتیازات را دادند و همه کارها را انجام دادند طرف مقابل نه تنها به آنها حقوقی نداد بلکه حقوق ملت ما را نادیده گرفت و از توافق خارج شد؛ آنها که می‌گفتند کاری می‌کنیم که هم اقتصاد بچرخد وهم سانتریفیوژ؛ هم اقتصاد را از دست دادند و هم سانتریفیوژ را. زمانی که طرف مقابل نه تنها به آن ها امتیازی نداد، حتی حقوق اولیه ملت ما را نادیده گرفت و از کل توافق خارج شد، نتیجه آن چه شد؟ همان‌هایی که می گفتند ما کاری می کنیم که با این برنامه هم سانتیفیوز بچرخد و هم اقتصاد بچرخد، هم سانتیفیوزرا از دست دادند و هم در اقتصاد دلار 3 هزار تومانی 30 هزار تومان شد.

.

جلیلی تصریح کرد: امروز دوباره همان‌ها طلبکار شده‌اند و می‌گویند که باید کشور را در همان مسیر اداره کنیم. می‌خواهند کشور را به همان سال‌ها برگردانند که می‌گفتند نمی‌توانیم نفت بفروشیم اما عزیزان؛ شما در سال 1400 سید محرومان رئیس جمهور عزیزمان را انتخاب کردید، رئیسی آمد و کشور را به دو یا سه کشور محدود نکرد و گفت ما در دنیا 200 کشور داریم و نباید رفاه و معیشت کشور را به سه کشور گره بزنیم؛ آن هم کشورهایی که دشمنی‌شان با ملت ما ثابت شده است.

وی با اشاره به شکست راهبرد فشار حداکثری دشمنان در دوران شهید رئیسی، گفت: نه تنها راهبرد فشار حداکثری شکست خورد بلکه راهبرد خود ذلیل پنداری برخی که هشت سال کشور را اداره می‌کردند نیز شکست خورد؛ شهید رئیسی بعد از اینکه روابط پرقدرت با جهان را آغاز کرد، رهبران آنها آمدند و گفتند که راهبرد فشار حداکثری شکست خورده است. نه تنها راهبرد فشار حداکثری شکست خورد بلکه راهبرد خود ذلیل پنداری برخی که 8 سال کشور را اداره می‌کردند شکست خورد؛ کشور ما امروز فرصت‌های بی نظیر اقتصادی، تمدنی، صنعتی، کشاورزی و صنعتی دارد. این کشور امروز یک جهان فرصت دارد که باید ثمره آن یک ایران جهش باشد

جلیلی با بیان اینکه در آستانه یک انتخاب هستیم که ببینیم در چهار سال آینده چطور می‌خواهیم حرکت کنیم، گفت: ‌ اینکه کار را بسپاریم به کسانی که دائم بگویند که نمی‌شود و بعد عملکرد خود را فراموش کنند یا اینکه کشور را در مسیر جهش در شأن ملت ایران قرار دهیم.  چرا باید کارگران پیمانی ما دچار مشکل باشند، چرا باید حقوق آنان در جیب کسان دیگر برود.  حقوق کارگر باید به جیب خود او برود نه به جیب واسطه.

کاندیدای چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: شهید رئیسی بعد از اینکه روابط پرقدرت با جهان را آغاز کرد، رهبران آنها آمدند و گفتند که راهبرد فشار حداکثری شکست خورده است. نه تنها راهبرد فشار حداکثری شکست خورد بلکه راهبرد خود ذلیل پنداری برخی که 8 سال کشور را اداره می‌کردند شکست خورد؛ کشور ما امروز فرصت‌های بی نظیر اقتصادی، تمدنی، صنعتی، کشاورزی و صنعتی دارد. این کشور امروز یک جهان فرصت دارد که باید ثمره آن یک ایران جهش باشد.

وی اظهارکرد: اکنون این افراد طلبکار هستند و می‌خواهند دوباره کشور را اداره کنند در حالی که خودشان اذعان کردند رشد کشور در دوره فعالیشان منفی بوده است.مردم در سال 1400 این ریل را عوض کردند و با انتخاب آیت رئیسی مسیر را عوض کردید، آیت الله رئیسی جهان را در چند کشور خلاصه نکرد و گفت نباید سرنوشت، رفاه و اقتصاد کشور را به مواضع چند کشور گره زد که بیشترین دشمنی را با ایران دارند . بعد از روی کار آمدن دولت رئیسی چرخ اقتصاد کشور به حرکت درامد و روابط با کشورهای مختلف بهبود یافت ولی اکنون نگاه خودتحقیرانه و خود ذلیلانه دوباره ادعا می‌کند.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری اظهارکرد: امروز کشورمان فرصت‌های بی نظیر تمدنی، تاریخی ، کشاورزی و صنعتی دارد؛ این کشور امروز یک جهان فرصت دارد که ثمره آن باید یک ایران جهش باشد.ملت ما در چند سال آینده نباید دغدغه گرانی را داشته باشند بلکه باید علاوه بر حل مشکل مسکن و گرانی جهش یاید.اگر 300 هزار هکتار زمین کشاورزی آماده شود، مردم طعم شیرین اشتغال را خواهند چشید و مردم خوزستان به ثروتی می رسند که همه کشور به آن افتخار خواهد کرد.

وی به فعالیت 18 ماهه کارگروه کشاورزی در در مناطق مختلف خوزستان اشاره کرد و افزود: خوزستان می‌تواند سکوی جهش کشاورزی باشد و این سکوی جهش فقط تولید نیست بلکه می تواند صنایع کشاوزی در خوزستان شکل بگیرد . اگر از نفت گاز و پتروشیمی صحبت می کنیم به دلیل این است که خداوند یک جهان فرصت در اختیار ما قرار داده که ثمره آن باید این باشد که خوزستان نه تنها بیکار نداشته باشد بلکه بیشترین اشتغالزایی را داشته باشد .اگر صنایع نفتی، پتروشیمی و صنایع دستی را فعال کنیم نه تنها هر بشکه نفت با 140 دلار به فروش می‌رسد بلکه هزاران اشتغال ایجاد می‌شود.

جلیلی با بیان اینکه امروز معیشت و ضعف هایی نیز وجود دارد که نباید با ضعف آن‌ها را برطرف کرد بلکه باید ضعف‌های خوزستان با وجود جوانان تحصیلکرده خوزستان برطرف شوند، گفت: باید ماموریت برای دانشگاه اهواز تعریف شود و صدها جوان را به کار گیرد و درآمدزایی داشته باشد؛ ضعف‌هایی که امروز دیده می شود قابل پذیرش نیست. جلیلی بیان کرد: آنچه امروز در آبادان و خرمشهر وجود دارد با شکل مطلوب فاصله فراوانی دارد که باید از آن عبور کرد ؛ نمی شود سالها از جنگ تحمیلی بگذرد و مردم دردهای زیادی بکشند و هنوز مشکل داشته باشند .

وی ادامه داد: نمی‌توان چهار سال بگویند نمی شود، غر بزنند و دوباره بخواهند روی کار بیایند؛ باید جهشی در شان ملت ایران و مردم خوزستان ایجاد کرد.ضعف‌ها و مشکلات خوزستان از جمله مشکلات هفت تپه و واسطه پیمانکاران را دیده ایم؛ بخشی از حقوق کارگران نباید به جیب واسطه و پیمانکار برود باید تصمیم جدی گرفته شود و حقوق کارگر به جیب خودشان برود نه واسطه‌ها. مردم خوزستان در دوران دفاع مقدس امتحان خود را به بهترین نحو پس دادند و بیشترین دفاع را از انقلاب کردند اکنون نیز غیرت، همیت و حماسه ملت ایران می‌تواند امید و آینده کشور را تضمین کند.

وی تاکید کرد: باید در عرصه اقتصاد برای هر ایرانی زمینه یک حضور پرشکوه تعریف شود؛ مردم و اقشار مختلف در جریان‌های مختلف پیشگام بودند و امیدواریم با انتخاب درست گامی در مرحله ای از جهش بگذارند تا مردم طعم برنامه‌های اقتصادی را در سر سفره‌های خود احساس کنند.

انتهای پیام/

نظر شما